Leestijd: ca. 2 minuten

Sinds Social Media zijn intrede heeft gedaan zijn mensen op zoek geweest naar manieren om hun informatie te delen. Zorgen dat de juiste informatie bij de juiste doelgroep komt, zonder dat je dubbele data dezelfde netwerken instuurd. Dit is nog niet zo makkelijk als het lijkt.

Al eerder heb ik geschreven over het koppelen van je Social Networks en het op de hoogte blijven van je persoonlijke berichten door het web. Nu wil ik een stapje verder gaan.

Welke media post ik waar naar toe en hoe deel ik mijn informatie?

Deze manier van werken heeft 3 fase:

  1. Capture. Het vastleggen van informatie ongeacht het type media.
  2. Store. Het opslaan van deze informatie op een voor jou bestemde plaats.
  3. Share. Het delen van deze informatie met je netwerk.

Hierbij heb ik zelf de volgende criteria gehanteerd:

  • Geen dubbele posts op een netwerk
  • Scheiding tussen zakelijk en prive. Hierbij moet ik op merken dat dit alleen geldt voor prive zaken richting zakelijk. De zakelijke informatie deel ik wel met mijn prive netwerk.

Ik kan jullie nu wel in tekst uit gaan leggen hoe mijn flow in elkaar zit maar een MindMap lijkt me veel duidelijker.

Wat vinden jullie van deze flow? Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben. Het dekt niet 100% van de gevallen maar wel zeer veel.

Hoe ziet jullie flow eruit?

Over de auteur

Coen is eigenaar van Blue Factory Internet. Gespecialiseerd in onderhoud van websites (WordPress, Magento, SEO en webredactie).

8 reacties

  1. Roy

    Ik vind dit serieus een behoorlijk jammere ontwikkeling als ik eerlijk ben. Tenminste, als ik kijk naar wat er vaak gebeurd… Veel overlap tussen de sociale netwerken in de groep dus ik krijg dan de foto’s bijv op twitter, posterous, flickr en facebook te zien. Erg blij word ik daar niet echt van… Ik zit nog steeds te denken hoe ik dat zoveel mogelijk kan voorkomen.

    Beantwoorden
  2. Coen Meerbeek

    Jij bedoelt dat als je bepaalde personen op meerdere netwerken volgt dat je dan op alle netwerken dezelfde data ziet?

    Misschien is het dan aan jou om maar 1 systeem te gebruiken die alle data per persoon aggregeerd.

    Beantwoorden
  3. Letty

    @Roy: Vreemd, ik ben juist enthousiast geworden over de sociale netwerken nu ze met elkaar in verband zijn/worden gebracht. Hoe meer hoe beter, wat mij betreft. Zo kan ik verschillende netwerken aan elkaar linken en verspreidt informatie zich sneller. Mijn volgers op twitter, vrienden op hyves en zakelijke relaties op linkedin zijn overigens wel voor een groot deel andere mensen. Dat scheelt natuurlijk.

    Beantwoorden
  4. Letty

    Waar ik aan zit te denken is om een I-frame in m’n website te bouwen zodat ik daar m’n wordpressblog in op kan roepen. Op deze manier hoef ik mijn artikel maar 1 keer te publiceren en is het nieuwe artikel direct zichtbaar op LinkedIn en Hyves zonder dat ik daar eerst melding van hoef te maken via Twitter. Minder werk en minder fouten, da’s altijd beter.

    Beantwoorden
  5. Coen Meerbeek

    @Letty wil jij je posts doorsturen naar Twitter? daar zijn voor WordPress een aantal zeer goede plugins voor die dat automatisch voor je regelen.
    Ik gebruik zelf Twitter Tools.

    Beantwoorden
  6. remco janssen

    Hoe zie je zo’n workflow voor de business professional (PR, marketing, sales, recruitment) die beroepsmatig met sociale media werkt? Zou het dan ook werken, @Coen?

    Beantwoorden
  7. Letty

    @Coen: ja, dat mag ik nog uitzoeken. Heb zoveel te doen. Ik red me nog wel even zonder. Eerst maar even m’n website afronden.

    Beantwoorden
  8. Edwin van der Poel

    Tja…. wat een keuzemogelijkheden aan social media… Ik heb ervoor gekozen me op een aantal social media te concentreren. Geen worksheet nodig en ook geen dubbele content.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.