Leestijd: ca. 2 minuten

Al jarenlang loopt de reisbranche voorop in veel aspecten van online marketing. Reizen en boeken waren enkele jaren geleden de grote katalysatoren van e-commerce. In de VS is de travelbranche dit jaar goed voor een omzet van ca. $ 105 miljard dollar. Aan zoekmachinemarketing worden ook in Nederland vele honderduizendduizenden euro’s besteed en won Landal Greenparks onlangs de belangrijkste zoekmachinemarketing prijs. En ook in affiliatemarketing behoren spelers uit de reisbranche tot de ‘first-movers’ en de grootste adverteerders. Op donderdag 24 juni vindt in Amsterdam Emerce E-travel plaats. Dan zal duidelijk zijn of de travelindustrie ook de komende jaren van plan is voorop te blijven lopen in online marketing.

Er worden grote sprekers opgetrommeld om hun visie op de online toekomst van de reisbranche te geven, zoals Bas van den Beld van de internationaal invloedrijke blog StateOfSearch.com die de aspecten van zoekmachinemarketing zal belichten. KLM is al jaren op het hoogste niveau actief als het gaat om online marketing en namens de luchtvaartmaatschappij (of is het een e-commerce partij geworden?) zal Tjalling Smit ingaan op onder andere de re-branding van de KLM website.

Verder staan er cases van CenterParcs (online strategie), Cheaptickets (ICT en online marketing tools), Disneyland Parijs (online beleid) en Google (innovaties in search) op het programma, naast nog een aantal zeer interessante sprekers van binnen en buiten de reisbranche. Tijdens de keynotes staan drie onderwerpen centraal, namelijk online trends, inspiratie en insights.

Emerce E-travel wordt gehouden in het Mövenpick Hotel in Amsterdam op donderdag 24 juni. Reserveren van kaarten kan online voor 395 euro (leden Emerce, Reisrevue en Thuiswinkel 295 euro).

Over de auteur

Pieter Voogt is eigenaar van PauwR Internetmarketing, bureau voor o.a. Zoekmachinemarketing, Webanalytics en Social Media Marketing.

4 reacties

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.