Om producten en diensten met succes te positioneren zijn er 3 elementen die voor een marketeer het succes bepalen: het koopproces je klant de andere aanbieders Wanneer je deze 3 elemente...
Het gebruik maken van afbeeldingen in je sociale media strategie kan succesvol zijn als onderdeel van je marketing- en communicatiestrategie. Denk aan de invloed op brand-awareness, engagement, merkperceptie en...
Er wordt veel media ingezet in een journey om de (potentiële) klant te verleiden uiteindelijk het product of dienst te kopen. Elke stap in de journey waar media wordt gebruikt, wordt ook met die media een boods...
Elke marketingstrategie en elke campagne is erop gericht om mensen te overtuigen en overhalen een actie te ondernemen. Dat kan zijn om iets te kopen, ergens naar toe te gaan, mensen te laten na denken of mensen...
Het ontwikkelen van een experience is de beste optie voor het leveren van een extra toegevoegde waarde aan een klant. Producten zijn nagenoeg vergelijkbaar, prijzen zijn niet altijd meer even onderscheidend en ...
De B2B markt is een benadering van de markt op zich. B2B is anders dan B2C is een uitspraak die vaak door marketeers uitgesproken wordt. Er worden teveel B2C voorbeelden in blogs en boeken behandeld. Opvallend ...
Sun Tzu, een generaal uit het Chinese leger die 500 jaar voor Christus, een boek heeft geschreven. Het boek “de kunst van het oorlog voeren” is een standaardwerk over de strategie voor het voeren van een oorlog...
Een merk is een belangrijk deel van een marketingstrategie. Een merk roept een associatie op in het denken van de klant. Die associatie sturen wij met onze uitingen, ons logo, onze uitstraling en natuurlijk het...
Natuurlijk is de website tegenwoordig de pleisterplaats en ontmoetingsplek voor heel veel klanten met de leverancier. De website wordt ook wel gezien als de winkel, het visitekaartje of de thuisbasis. (meer&he...
Neuromarketing is gericht op het succesvol inzetten van media en content, woord en beeld, om vanuit onze hersenactiviteit mensen te stimuleren iets te doen, een aankoop, lid worden of klikken op de button om na...
Het meeste geld wordt uitgegeven om klanten te werven. Toch is het zinvol en kan het zelfs leiden tot meer succes wanneer je ook het proces van klanten behouden in kaart brengt en aandacht aan schenkt. Bijzonde...
Het onderscheidend vermogen wordt steeds vaker gebaseerd op het leveren van een experience. Op het moment dat er geen onderscheidend vermogen en experience bij een product herkenbaar is, dat gaat de prijs weer ...
Customer Experience is voor marketeers het instrument om onderscheidend te zijn in de huidige markt die vanuit online en offline benadert wordt door klanten, b2b en b2c. Wat exact die CX is voor klanten is natu...
Klanten zijn net mensen en Van Bel heeft zijn boek niet voor niets “Kloteklanten” genoemd. Toch zijn klanten uiteindelijk wel de basis en bron voor ons succes. Zowel vanuit marketingperspectief alsook onderneme...
Storytelling gaat het over het vertellen van een verhaal in een cross media strategie of campagne. Het is namelijk een gegeven dat het luisteren naar een goed verhaal het beste blijft hangen. Kijk maar naar je ...