In de praktijk spreken we steeds vaker over Inbound Marketing. Om te beginnen een omschrijving van Inbound Marketing: "Inbound Marketing is een strategie gericht op het proces dat klanten de onderneming goed ...
De Webwinkel Vakdagen geven elk jaar weer een beeld van de ontwikkelingen en mogelijkheden die er in de wereld van online en ecommerce actief zijn. Met deze 4 tips reiken we vanuit de redactie van Bijgespijkerd...
In een wereld waar de meeste aandacht uitgaat naar de ontwikkeling die te maken hebben met online marketing en online communicatie, is ook het offline deel van een campagne zoals direct mail een succesvol instr...
Het bouwen van een website wordt vaker door planning gedomineerd dan door design en rol van de website in de cross mediale strategie. Er wordt veel tijd gestopt in de bouw van een website en uiteindelijk gaat d...
Het is een actueel thema maar ook een onderwerp dat onlosmakelijk verbonden is met campagnes. Het is een succesfactor voor elke cross mediale campagne, stirytelling. Maar hoe doe je dat nou? (meer…)...
Wat is data? Waarom noemen we het big data en waarom noemen we het soms micro targetting? Het gaat om de 7 tips die het succes van het werken met data vergroten. Bij het beseffen wat data is, informatie, wor...
Engagement is een veel gebruikt begrip. Het engagen van je klanten en potentiële klanten bestaat voornamelijk uit “het aangaan van een verbintenis met werderkerige belangen”. Hoe beter de engagement hoe beter d...
Twitter, verguisd en geroemd. Je herkent dat vast wel. Wat kun je er nu wel mee en wat kun je er niet mee. Uit onderzoek blijkt dat leadgeneration via Twitter, zowel in B2B alsook B2C, in toenemende mate tot su...
De B2B markt is een benadering van de markt op zich. B2B is anders dan B2C is een uitspraak die vaak door marketeers uitgesproken wordt. Er worden teveel B2C voorbeelden in blogs en boeken behandeld. Opvallend ...
In deze tijden is ons werk mooier dan ooit. Maar ook zeker complexer dan ooit. Meer verschillende wensen en gedachten. Meer kanalen en media. Meer contactmomenten en dus ook meer impulsen. Om een basis te le...
Nederlandse bedrijven halen te weinig uit hun CRM-systeem. De belangrijkste oorzaak: ze stemmen hun aanpak onvoldoende af op de klant en houden vast aan een verouderde CRM-visie. De interactie tussen bedrijv...
Deze week bericht het Algemeen Dagblad in een artikel over de straatnamen A en B waar de computer niet mee om zou kunnen gaan. Bestaat daar dan echt geen goede software voor? Waarom weigeren mensen normaal met ...
Het gebruiken van Facebook is een manier geworden om contact met elkaar te houden, je passies en interesses te delen, op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen. En nu is er ook de mog...
Social media worden maar ‘heter en heter’. De startup die weer een platform uit de grond stampt, de cabaretier die Twitter mainstream maakt, de liveshow die social media omarmt. Iedereen wil ermee aan de slag e...
De man die van drugsdealer uitgroeide tot een van de rijkste en meest succesvolle artiesten ooit doet altijd alles groots. Zo pakte hij ook groots uit met de campagne rond de lancering van zijn boek Decoded. De...