Je produceert content en je wilt dat die content gelezen wordt. Zo zelfs dat de content eigenlijk onweerstaanbaar is voor elk lid van de doelgroep. (meer…)...
Content produceren, denk aan artikelen, blogs, vlogs, reacties en alle andere soorten van content, kost tijd. Vaak wordt de investering in tijd over het hoofd gezien. En als het dan tijd kost, dan is het mooi a...
De marketingmix omvat de samenstelling van strategische keuzes rondom Prijs, Plaats, Product en Promotie. Dat ligt voor de hand. Het is ook vanzelfsprekend dat uit diezelfde invalshoek deze combinatie vanuit Pr...
Het is een vraagstuk waar iedereen mee zit die content maakt. Ook de redactie van Bijgespijkerd is voortdurend bezig om de content die wordt aangeboden zo aantrekkelijk mogelijk te laten zijn. (meer…)...
Het toenemend gebruik van advertentieblokkers op internet is onderwerp van veel discussies over de toekomst van online media. Google Trends laat zien dat het aantal online discussies over het gebruik van deze t...
Een goede content strategie helpt bij het realiseren van de marketingdoelstellingen. Vaak is de content gericht op engagement, traffic of binden van klanten. Waar de content strategie op vast loopt is het produ...
Het vertellen van een verhaal is nog steeds de beste basis voor het werven van klanten, immers een goed verhaal beklijft beter. Daar zijn de marketeers het wel over eens. In veel ondernemingen zien we dat de ma...
Het maken van een persona is een proces dat niet in 1 middag uitgewerkt kan worden. Een persona is een weergave, archetype van je klant. Discussie ontstaat wel of je een persona maakt van de huidige klant, die ...
Een headline schrijven doen we allemaal wel eens. Een kopregel boven een alinea in een email, een header op een website of een pakkende regel op een banner. Alle kopregels of headlines hebben uiteindelijke hetz...
Het is natuurlijk onmogelijk om als marketeer alles te weten en te kunnen. Wil je als online marketeer succesvol zijn dan moet je kiezen: of je wordt een specialist of je wordt een generalist (meer&h...
Succes hebben met content is een eerste stap. Op basis van die content heb je een plan uitgezet om lezers te werven. Daardoor is natuurlijk het bezoekersaantal gestegen en geven we aan dat er succes is. Maar ho...
Vaak is de doelstelling van een contentmarketing-strategie om bezoekers naar de website te trekken en op deze wijze leads kunnen genereren. Is jouw contentmarketing en de contentstrategie wel ingericht op het g...
Het bouwen van een website vraagt om veel inhoudelijke kennis en technische inzichten. De technologische mogelijkheden ontwikkelen zich in snel tempo dus ook de mogelijkheden die er zijn om in een website op te...