Leestijd: ca. 4 minuten

Als je een online bedrijf runt, is traffic van essentiële waarde. Zonder traffic kan niemand je bedrijf vinden. Daarom is het belangrijk om meerdere strategieën te hebben om nieuwe bezoekers naar je website te brengen, en oude bezoekers betrokken te houden zodat ze vaker terugkomen. Daarom hieronder 4 tips waarmee je meer traffic naar je website kunt genereren.

1. Creëer nieuwe content en optimaliseer oude content

Contentmarketing is vandaag de dag één van de meest populaire marketingtools. Sinds marketeers het in 2017 hebben gekenmerkt als de belangrijkste techniek om verkoop te stimuleren, is deze tool alleen maar in populariteit gestegen. Maar wat is contentmarketing precies?

Volgens de Oxford Dictionary: “Een vorm van marketing waarbij online materiaal (zoals video’s, blogs en social mediaberichten) wordt gecreëerd en gedeeld, die niet expliciet een merk promoot, maar bedoeld is om de belangstelling voor zijn producten of diensten te stimuleren.”

Het is belangrijk om te weten dat contentmarketing niet hetzelfde is als adverteren. Je promoot niet je eigen merk, maar je levert een meerwaarde aan je publiek.

2. Versnel je website

Onderschat het belang van snelheid van je website niet.

Een vertraging van 1 seconde in het laden van een pagina kan resulteren in 11% minder paginabezoekers en 7% verlies in conversie. Wanneer we kijken naar conversies die direct invloed hebben op je omzet, klinkt 7% ineens als een substantieel getal.

Uit een studie van Akamai kwam naar voren dat 47% van de mensen verwacht dat een webpagina binnen 2 seconden of sneller is geladen, bovendien bleek dat 40% een website direct verlaat als het meer dan 3 seconden duurt om een pagina te laden.

Een snellere website helpt je niet alleen met een betere conversie, maar helpt je ook met het bereiken van meer organische traffic. Websites worden beloond wanneer zoekmachines sneller door je website kunnen crawlen en meer relevante informatie kunnen vinden.

3. Kwaliteit boven kwantiteit

Natuurlijk is veel traffic op je website het streven – maar je wilt wel het juiste soort traffic krijgen. Dat betekent dat je moet uitzoeken hoe je je doelgroep strategisch kunt aantrekken om kwalitatieve leads om te zetten in conversies, terwijl je je bereik blijft vergroten.

Als je eenmaal hebt bepaald hoe “kwalitatieve” traffic er bij je bedrijf uitziet, is de beste manier om het te krijgen vaak een mix van betaalde en organische inspanningen.

4. Inspireer via je social media kanalen

Wanneer je het op de juiste manier inzet kan sociale media niet enkel meer website bezoeken genereren, maar ook zorgen voor extra sales. Hierbij is het wel belangrijk dat je jouw social media content gaat aanpassen aan het kanaal waar je op post, en dat je jouw publiek gaat inspireren. Laat ons Instagram als voorbeeld nemen. Op dit kanaal is het not done om droge product foto’s met een witte achtergrond te plaatsen. Op Instagram kies je liever voor authentieke foto’s. Plaats je producten in een setting die Instagram-gebruikers appreciëren, en doe wat inspiratie op door te kijken welke tactieken Instagram influencers hiervoor gebruiken. Je kan (nog) geen link in de caption van je foto plaatsen, maar je kan wel verwijzen naar de link in je bio en deze regelmatig aanpassen. Deze link kan je ook perfect tracken (door met een bit.ly account te werken of via Google URL parameter tool) en zo krijg je toch een idee hoeveel verkeer Instagram genereert voor je website. Hetzelfde telt voor alle social media kanalen: hou rekening met de context en het publiek van dit kanaal, en meet al je inspanningen.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.