Engagement is een veel gebruikt begrip. Het engagen van je klanten en potentiële klanten bestaat voornamelijk uit “het aangaan van een verbintenis met werderkerige belangen”. Hoe beter de engagement hoe beter d...
Apps bepalen steeds meer een groot deel van ons leven. We kijken gemiddeld 200 tot 250 keer per dag op onze smartphone. Dan is het een noodzaak om naar de laatste berichten te kijken enerzijds of een toepassing...
Nederlandse bedrijven halen te weinig uit hun CRM-systeem. De belangrijkste oorzaak: ze stemmen hun aanpak onvoldoende af op de klant en houden vast aan een verouderde CRM-visie. De interactie tussen bedrijv...
Toe opa, vertel eens over vroeger. Toen de computer nog een onbekend fenomeen was en het internet niet in de Dikke Van Dale te vinden was. Het was de tijd dat marketeers weken speurden naar hun doelgroepen, gr...
Kent u Airbnb? Zie dit en dat en zus en zo. Als u al niet via ze geboekt heeft, dan gaat u dan zeker een keer doen. Is het niet bij Airbnb, dan wel bij één van haar copycats in de toekomst. Airbnb is een peer-t...
Ben ik net marketeers aan het afleren dat men alleen naar volgers of naar likes moet kijken, komt Shell aan met zijn bericht over 1 miljoen volgers! Shell heeft op Facebook inmiddels ruim 800.000 like...
Kunnen gebruikers waardevolle ideeën bedenken? Een belangrijke vraag volgens Poetz & Schreier (2012), waar ik het helemaal mee eens ben. In de literatuur zien we een duidelijke spanning tussen twee bela...
Waze, wie kent het niet? Nu blijkt uit een korte poll onder vrienden, familie en kennissen dat het er bar weinig zijn. Ook in Social Media land, onder mijn followers zegt het nog niet alles. Zonder te verzande...
We mogen het gerust dé app-hype van 2011 noemen: Wordfeud. Niemand weet hoeveel Nederlanders deze smartphone-variant van Scrabble spelen, maar wie om zich heen kijkt in de kroeg, in de trein en op het...
Bedrijven die inhoudelijke expertise delen via een online community plukken daar de vruchten van. Dit blijkt uit een onderzoek naar het rendement van het HR-Communicatie Netwerk, een online community voor HR- e...
Albert Heijn lanceert als eerste supermarkt van Nederland een mobiele applicatie. De applicatie Appie helpt klanten snel een boodschappenlijst te maken op basis van eerdere aankopen.
Gebruik maken van bestaande communities is een onderwerp dat al vaker op Bijgespijkerd ter sprake is gekomen. Afgelopen week bijvoorbeeld, schreef ik hier een post met 8 manieren om gebruik te maken van bestaan...