Medebloggers zullen het beamen, het valt niet mee om naast een fulltime of zelfs parttime baan te blijven bloggen. Zelfs als journalist blijkt het een opgave. Tijdens de workshop bloggen van Ernst-Jan Pfauth, b...
Marketing, reclame & branding... Als we heel zwart kijken zijn dit allemaal vormen van manipulatie; en zwart gezegd moeten we de consument beschermen tegen de grote boze merken. Toch zie ik het persoonlijk ...
Eind 2011 is er in Zuid Korea een online enquête afgenomen onder 282 Koreaanse bloggers. Er werd onderzocht wat de 'intrinsieke motivatie' was om te bloggen en welke potentie bloggers hebben om online 'mond-tot...
Geef jij, als ondernemer, je kennis gratis weg op Internet? Of ben je juist behoudend daarmee? Bij deze 11 risico's die het met zich meebrengt als jij je kennis online deelt op een blog. (meer…)...
“Precies wat ik graag wil als bewoner” Een recente crisissituatie: een felle brand in een goederentreinwagon in Zwijndrecht levert een GRIP3-situatie op. Het actiecentrum voorlichting kiest onder meer voor de ...
Dutch Bloggies stopt want 'de sociale media zijn veel hipper' zo kopt de Volkskrant (26-11-2010). De gloriejaren van bloggen zijn voorbij en er is geen plaats meer voor blogawards. Is dit wel terecht? (meer&he...
2 jaar terug maakte Independer.nl een keuze! Ze kozen om op de site een corporate weblog te gaan vormgeven en beheren. Nu, 1 miljoen bezoekers, enkele duizenden reacties en 1 DutchBloggie later, leek het ons i...
Ik heb al eerder aangegeven dat ook blogs tot de social media behoren die je kunt inzetten bij leren. In een van mijn eerdere blogs heb ik bijvoorbeeld de microblog Twitter besproken en voorbeelden gegeven van ...
Steeds meer bedrijven staan toe dat hun medewerkers onder werktijd gebruikmaken van sociale netwerksites. Dit valt te lezen in een artikel in het AD van vandaag. Worden bedrijven dan eindelijk wakker? <&l...
Vele blogs, vele blogs, vele blogs worden dagelijks geschreven door iedereen die maar het idee heeft iets te moeten melden. De meeste blogs worden een keer geschreven, gepubliceerd op een site en hopelijk vele ...
Hoewel er meer vrouwen dan mannen actief zijn op sociale media lijken ze achterblijven als het om bloggen gaat. Er zijn meer mannelijke bloggers dan vrouwelijke en dit gebrek aan vrouwelijke inzichten en mening...
Wat is de waarde van nieuws? Veel blogposts en artikelen gaan over de manier waarop we nieuws tot ons nemen; er zijn er maar weinig die zich richten op het idee van nieuws zelf; deze blogpost doet dat wel. Het is bedoeld als discussie over de huidige waarde van nieuws, hoe bedrijven hiermee om kunnen gaan en hoe dit de aankomende tijd zal veranderen.
In een veranderende markt, met veranderende consumenten dienen bedrijven ook te veranderen! De huidige crisis is een goed voorbeeld dat deze verandering niet alleen wenselijk is, maar zelfs nodig. In mijn ogen ...