Leestijd: ca. 2 minuten
Geef jij, als ondernemer, je kennis gratis weg op Internet?
Of ben je juist behoudend daarmee?
Bij deze 11 risico’s die het met zich meebrengt als jij je kennis online deelt op een blog.
1. Lezers van je blog sturen je artikelen door naar onbekende voor jou.
2. Zoekmachines waarderen je online artikelen en sturen zo ongevraagd bezoekers naar je website.
3. Veel mensen in je omgeving gaan je zien als een expert. Dat levert vragen / discussies op die wachten op een antwoord van jou.
4. Concullega’s willen opeens wel met je samenwerken.
5. Journalisten bellen je ongevraagd voor een interview
6. Bloggen werkt verslavend. Hoe maak je dan nog tijd vrij om acquisitie te doen?
7. Op bijeenkomsten word je herkend en komen bezoekers spontaan op je af om te vragen of jij het ook echt bent.
8. Na 2 jaar staat je kennis nog steeds online en vinden anderen jou.
9. Naar bijeenkomsten ga je niet meer om te scoren (acquisitie), maar juist om te netwerken. Kennis maken en kennis delen staat centraal. Klinkt niet uitdagend, toch?
10. Meer mensen kennen jou beter, dan dat jij ze kent. Dat voelt vast ongemakkelijk voor je.
11. Je ontvangt betalingen voor je producten/diensten van onbekenden. Je moet tijd vrij maken om te checken wie ze zijn.
Pas dus goed op voordat jij je kennis online gaat delen. Het kan enorm uit de hand lopen. 😉
Nu geef ik de microfoon aan jou. Wat zijn jouw ervaringen met het delen van je kennis online?
Postief of negatief, klein of groot, het maakt niet uit. Deel ze hieronder in een reactie.
Alvast bedankt!
Hartelijke groet, Stijn
Ik ben wel zo open en misschien naïef om kennis online te delen. Ik verwacht dan ook elk moment om overweldigd Ye worden met aanvragen voor behandelingen en consulten! Wow, dat wordt schrikken! ;-))
I am scared to death after reading these 11 reasons! I will never share anything on the internet! Just imagine you could even make new friends and get into society of successful people. I’d probably even have to buy a new car… Disgusting 😉
Leuk artikel. Geheel eens natuurlijk.
Hoe meer je geeft, hoe meer je krijgt 🙂
…repeat offender… 🙂
Leuk artikel!
Geven = ontvangen maar alleen als je bouwt aan en investeert in je sociale structuur.
Hahaha precies mijn ervaring. Een collega van me noemt me een sukkel, “jij werkt en alleen Google verdient eraan”. Tot mensen me mijn mening beginnen te vragen, me herkennen op developer events en me naar mijn mening beginnen te vragen. Leuk geschreven!
alleen als je deelt kun je groeien, dat is de basis van innovatie. Dus ik deel 🙂
Have you heard about Google authorship feature? What do you think about it?
Blijft een leuk stukje dus vandaag nog maar eens getweet 😉
Blog jij ook??? Voor enkele nieuwe activiteiten ben ik nog op zoek naar leuke, enthousiaste gastBloggers dus hoor graag van jullie.
gr. Hans