Leestijd: ca. 3 minuten

Richt je je met jouw bedrijf op vrouwen? Of wil je content aanbieden die met name voor vrouwen relevant is en opvalt? Wij geven je zes tips.

Tip 1: Denk na over wat je wil bereiken

Maak met elkaar afspraken over je verwachtingen. Wat denk je te bereiken met de nieuw te ontwikkelen content? Denk na over doelstellingen, focus, looptijden, routings, KPI’s van de campagne en do’s en don’ts. Hiermee vul je het briefingsformulier voor redacties, vormgevers, en fotografen in.

Tip 2: Focus

Probeer niet teveel boodschappen in één branded content verhaal te vertellen. Een lezer onthoudt meestal drie dingen, dus probeer niet alles te willen vertellen over je merk of dienst wat niet relevant is voor de doelgroep en deze productie. Houd de boodschap concreet en probeer het belangrijkste over te brengen. Durf hierin keuzes te maken.

Tip 3: Kies een goede timing

Haak in op de momenten die voor jouw campagne relevant zijn. Is jouw campagne speciaal gericht op vrouwen? Denk dan bijvoorbeeld aan Moederdag als inhaakmoment. Of bij de eerste zonnestralen is het effectief om de nieuwe zomercollectie onder de aandacht te brengen. Let hier dan wel op de productietijd en plan goed van tevoren.

Tip 4: Gebruik geen merknaam in de kop

Goede branded content moet zo redactioneel mogelijk aan voelen voor de lezers zodat zij de inhoud écht interessant vinden. Daardoor werkt het niet goed om het merk in de kop te noemen, omdat het dan te commercieel wordt en de doelgroep het minder snel gaat lezen. Dit geldt ook voor logo’s en campagnebeelden.

Tip 5: Tips- en toplijstjes

Vrouwen zijn -nog meer dan mannen- geïnteresseerd in lijstjes. Gebruik dus regelmatig ‘tips & tricks’ om hen te inspireren en nieuwe dingen te leren. Denk aan bijvoorbeeld aan ‘7 tips voor een heerlijke zomer’ of ‘5 tips voor je picknick’. Let op: oneven aantal tips doen het beter.

Tip 6: Storytelling

Met storytelling trekt je de aandacht van je doelgroep zonder dat het saai wordt. Jouw heldin gebruikt je product of dienst en is daarmee succesvol. Jouw product verschaft de heldin dus heldenstatus en daarmee creëer je urgentie bij je lezeressen.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.