Leestijd: ca. 1 minuten

We schrijven op Bijgespijkerd vaker over webcare. In diverse artikelen verkondigden wij al onze mening over online reputatiemanagement. Toch is het leuk om steeds weer in te gaan om actuele praktijkcases. Niet met de bedoeling om bedrijven in een kwaad daglicht te stellen, maar wel om eenieder te laten zien waar online klantcontact beter kan.

Zo had ik vandaag een korte conversatie via Twitter met het T-Mobile webcareteam. En dat gesprek liep niet zoals ik voorzien had.

Ik was niet de enige die verbaasd was over de antwoorden van het webcareteam. Veel vragen en opmerkingen zijn voor T-Mobile heel anders op te lossen. Zie in onderstaande Slideshare-presentatie 4 tips voor T-Mobile om klantcontact zowel op als buiten sociale media te verbeteren:

Over de auteur

Maurice is partner bij Online Dialogue en eigenaar van internetadviesbureau Nummer Negen. Online Dialogue is een consultancy bedrijf dat klantdialogen optimaliseert, met als doel het online rendement te maximaliseren.

5 reacties

  1. Sjef Kerkhofs

    Om het stuk van Maurice nog maar eens aan te vullen als zijn medevennoot in WebDare: Tip 2, het behouden van de regie en het contact, is zeer belangrijk. Toen wij voor de Zeeman actief waren stuurden we verzoeken door naar de klantenservice, maar bleven via de DM functie constant de betreffende klant updaten. Enkel doorsturen naar de service-afdeling is niet voldoende.

    Beantwoorden
  2. Maurice Beerthuyzen

    Overigens leuk om te melden dat T-mobile de tips ook al heeft gelezen en me heeft uitgenodigd voor een onderhoud met de verantwoordelijke voor internet en het webcareteam 🙂

    Beantwoorden
  3. Maurice Beerthuyzen

    @Stephan,

    Herkenbaar artikel. T-Mobile doet zijn uiterste best om klanten te helpen, maar gebruikt zoals jij het ook merkte niet altijd de juiste tone of voice. Iets wat ik ook opmerkte.

    Ik heb nav mijn blog eenmaal een presentatie mogen geven aan de internetmanager van T-mobile. We spreken nog mogelijke vervolgstappen.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.