Leestijd: ca. 2 minuten

Onder de noemer “user experience inspiratie” (kortweg: UX inspiratie) gaan we goede, leuke en uuhhh, inspirerende voorbeelden van geslaagde gebruikerservaringen belichten. Vandaag de eerste: hoe Chatterscope het (lange) wachten draaglijk maakt.

Chatterscope is een “alert and analysis platform for brands to track their reputations on Twitter”. Juist. Hoe dan ook: het is een dienst van LewisPR die het sentiment over een merk meet. Marketingfacts schreef er eerder al over.

De basiswerking van de website is simpel: je voert een merknaam in en de dienst analyseert het sentiment in berichten op Twitter. Dat analyseren duurt even, meestal een paar minuten. Dat is voor een online dienst een redelijk lange tijd.

LewisPR heeft er dan ook wat moeite in gestoken om het wachten te verzachten. Tijdens de analyse wordt elke 10 seconden een andere “wise cracks” getoond. Zorgt toch voor een glimlach en dat is een hele prestatie tijdens het wachten.

P.S. Op het moment van het schrijven van deze post leek de dienst overigens niet goed te werken, want zelfs na 10 minuten wachten was er geen resultaat te zien. Tja, dan helpen zelfs deze leuke quootjes niet!

Over de auteur

Doet dingen bij @marketingfacts en @onlinetuesday. Zoekt antwoord op de vraag: heeft het leven eigenlijk nog wel onzin?

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.