Leestijd: ca. 3 minuten

Kerstmis is een van de beste tijden van het jaar . Maar het kan ook een enorme uitdaging zijn om de aandacht van het winkelend publiek te trekken, gezien het aantal marketingcampagnes Maak daarom deze periode verbinding en bouw sterkere relaties op met je publiek. Daarom hieronder onze top 6 ideeën om de verkoop te stimuleren de komende weken.

1. “Aftellen naar Kerstmis”

Wat zou Kerstmis zijn zonder adventskalenders? Maak snel en eenvoudig je interactieve kalender. Elke dag wordt er een nieuw venster geopend om een ​​andere korting , quiz, video, prijs of inhoud aan te bieden. De ideale campagne om je publiek aan je te binden. Trouwens, als mensen keer op keer naar je kanalen blijven terugkeren, is de kans groter dat je top-of-mind blijft wanneer ze je product of dienst nodig hebben.

2. Oh kerstboom

Het versieren van de kerstboom is een ritueel dat erg belangrijk is voor mensen. Maak van de gelegenheid gebruik om een ​​fotowedstrijd te organiseren van de mooiste! Nodig je publiek uit om een ​​foto van hun versierde kerstboom te delen en zo veel mogelijk stemmen te verzamelen om kans te maken op een prijs.

3. Een beetje algemene kennis…

Evalueer de algemene kennis van je gebruikers en voeg een extra uitdaging toe door hen een ” sudden death “-quiz aan te bieden. Bij dit type quiz wordt de deelnemer geëlimineerd bij het eerste foute antwoord! Een goede manier om je publiek erbij te betrekken en tegelijkertijd aan te moedigen terug te komen naar je kanalen om het opnieuw te proberen.

4. De cadeaugids

Het maken van een cadeaugids kan een geweldige manier zijn om je producten onder de aandacht te brengen en tegelijkertijd je gebruikers te helpen bij het kiezen van het cadeau die ze hun dierbaren zouden moeten geven . Stel de gebruikers gewoon een paar vragen over de persoon voor wie ze iets kopen, en toon vervolgens cadeau-ideeën op basis van die antwoorden.

5. Zeg het met een landingspagina

Zeg dit jaar vaarwel tegen papier ! Verstuur je kerstwensen via een speciale landingspagina voor al je klanten en medewerkers. Maak een eenvoudige webpagina in een paar klikken, voeg multimedia-inhoud toe (foto, video, tekst, audio, GIF, enz.) en publiceer deze op je website en op je  Facebook-pagina.

6. De persoonlijkheidstest

Welke kerstgast ben jij? Welke kerstman ben jij? Welk kerstlied ben jij? Het formaat van de persoonlijkheidstest is een veilige gok en kan een geweldige marketingtool zijn. Laat je gebruikers op basis van hun antwoorden het profiel ontdekken dat bij hen past en moedig ze aan om het op sociale media te delen.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.