Leestijd: ca. 3 minuten

Bij elke marketingcampagne ben je op zoek naar de waarden die je als richting kunt gebruiken om je kpi’s te bepalen. Deze statistieken veranderen natuurlijk voortdurend en zijn afhankelijk van meerdere factoren zoals bijvoorbeeld propositie, moment van de dag, relevantie en alternatieven voor de klant. Dat maakt dat cijfers dus niet alomvattend en bepalend kunnen zijn, cijfers en statistieken geven een indicatie die een richting aangeeft.

Experimenteer vooral en archiveer en evalueer vanaf nu alle campagnes. Op die manier krijg je de meest nauwkeurige statistieken van je eigen campagnes. Die afzetten tegen deze algemene statistieken geeft een beter beeld wat voor jou zou kunnen gelden.

 

Zoekmachinemarketing

  • bijna de helft van de mensen maakt gebruik van de gesproken manier van zoeken (Siri)
  • lokale search neemt in belangrijkheid toe
  • het koppelen van een website aan een app zorgt voor betere vindbaarheid

 

PPC campagnes

  • campagnes via het mobiele device neemt een steeds groter aandeel in een totale campagne
  • bij het inzetten van “paid search” is Facebook veruit het meest succesvolle kanaal
  • bij het kopen van een product wordt in ruim 70% van de kliks op een Google ad geklikt
  • gemiddelde conversie op een Adwords campagne is 2.7%

 

Bloggen

  • ruim 50% van de marketeers optimaliseert ook de blog voor mobiel gebruik
  • meest effectieve manier van bloggen is het verzorgen van een webinar
  • meest gelezen blogs zijn cases
  • marketeers die gebruik maken van een blog hebben bijna twee keer zoveel inbound verkeer dan zonder blog
  • bloggen helpt bij het genereren van leads
  • bijna 90% van de mensen vertrouwt partijen die inhoudelijke blogs op de website hebben staan

 

Sociale media

  • het gebruik van video verhoogt de conversie
  • Instagram zal steeds vaker een rol krijgen in de marketingstrategie
  • het plannen van content wordt door de meeste marketeers als lastig ervaren

 

Email

  • verwachting voor 2017 dat de inzet van email als marketinginstrument stijgt
  • de email zal steeds vaker gestuurd worden door mogelijkheden die marketing automation biedt
  • inzet van email om nieuwe klanten te werven is 40 keer effectiever dan media als Facebook of Twitter
  • de inhoud van de email of nieuwsbrief moet steeds meer relevant worden voor succes
  • meer dan 70% van de ontvangers wordt aangetrokken door bewegend beeld of animaties

 

Content

  • elke marketeer plant meer contentproductie in
  • content die gericht is op een specifiek thema wordt vaker gelezen
  • content in een videoboodschap heeft vier keer zo groot effect op het openen
  • het vertellen van een verhaal / storytelling heeft een drie keer zo grote impact en blijft langer hangen

Deze statistieken helpen bij het bepalen van je eigen focus in de strategie.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.