Leestijd: ca. 2 minuten

LinkedIn maakt het makkelijker voor bedrijven en bureaus om te adverteren op LinkedIn met LinkedIn DirectAds. Waar voorheen nog op de account van een (fictieve) medewerker een advertentiecampagne moest worden aangemaakt, kun je vanaf nu een Business Account voor LinkedIn Ads aanmaken. Dit heeft meerdere voordelen ten opzichte van een persoonlijk account.

Een groot voordeel is dat meerdere personen toegang kunnen krijgen tot de campagne. Op verschillende niveaus. Zoals standaard toegang, alleen inzage of toegang tot de financiële gegevens. Dit is een voordeel voor bijvoorbeeld bureaus die LinkedIn campagnes voor klanten beheren en hen willen laten meekijken. Of om een administratief medewerker toegang tot de account te geven om de facturen te printen.

Aan de kosten en facturatie van LinkedIn DirectAds is niets veranderd. Het minimum budget is nog steeds 10 dollar per dag, de minimale CPC is 2 dollar en minimum CPM bod is 3 dollar. Betalen kan alleen via creditcard. Ook de richtlijnen voor adverteren zijn nog niet veranderd. Dat betekent dat Engels nog steeds de enige toegestane taal is voor LinkedIn Advertenties en dat Nederlandse advertentieteksten worden afgekeurd.

LinkedIn Business Accounts moeten gekoppeld zijn aan een LinkedIn Company Page. Je kunt bestaande campagnes overigens gemakkelijk overzetten naar de nieuwe Business Account.

Over de auteur

Pieter Voogt is eigenaar van PauwR Internetmarketing, bureau voor o.a. Zoekmachinemarketing, Webanalytics en Social Media Marketing.

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.