Leestijd: ca. 3 minuten

Consumenten spiegelen zich het liefst aan echte mensen. Authenticiteit is belangrijk voor de meeste consumenten. Maar hoe creëer je die authenticiteit? Tip: maak content met je eigen klanten!

Onderzoek wijst uit dat je vooral naar je eigen klanten moet kijken: 72% zegt dat echte foto’s en video’s van klanten de content zijn die ze het liefst op e-commercesites willen zien als ze aankoopbeslissingen nemen. En 80% zegt dat ze eerder geneigd zouden zijn een product online te kopen als de website foto’s en video’s van klanten bevatten. Consumenten zijn ook bereid om die echte mensen te zijn, met meer dan 50% die zegt dat ze een merk toestemming zouden geven om hun foto of video te gebruiken. Dat is een mooie kans waarmee je concreet aan de slag kunt!

Voorbeeld 1: Ram BanVan Tour

Vanwege corona is er weinig getoerd de afgelopen tijd. Nu bands eindelijk weer op pad gaan, heeft Ram Truck zijn zogenaamde Ram BandVan Tour. Daarin bieden zij vijf opkomende bands het gebruik van een ProMaster BandVan wanneer ze op pad zijn.

Eerder dit jaar regisseerde Dave Grohl, de frontman van de Foo Fighters, What Drives Us, een documentaire met bekende bands die herinneringen ophalen aan de tijd dat ze van show naar show reden in een busje. Foo Fighters reden in een Ram busje dat ze Big Red Delicious noemden. Hij verscheen ook in een advertentiecampagne voor het merk.

Resultaat: fraaie content die zeer authentiek is, waar veel consumenten zich aan kunnen spiegelen en die niet duur is.

Voorbeeld 2: Zoom

Zoom heeft voor een compleet andere aanpak gekozen. Zij richten zich op het eindscherm, het scherm dat je te zien krijgt als de vergadering is afgelopen.

Zoom heeft een bibliotheek gemaakt met relevante en interessante oproepen tot actie om te tonen zodra de vergadering is afgelopen. Het heeft meer dan twee dozijn opties in de rotatie, waaronder deze met een link naar een rapport van een derde partij (Gartner) over online vergaderingsdiensten.

Veel van de gebruikers van Zoom zijn geen betalende klanten; ze hebben zich aangesloten bij de vergadering van iemand anders, of ze zijn geabonneerd op de gratis service. Maar het bedrijf ziet de waarde in van communicatie met een publiek dat al geïnteresseerd is in zijn product.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.