Leestijd: ca. 3 minuten

 

Op donderdag 29 november 2012 vond het jaarlijkse Search Strategies Event plaats. Bijgespijkerd was hierbij aanwezig en geeft je ‘Het Search Strategies Event in 22 key takeaways’.

The Bing and Yahoo!, Sophie Schoder

  • De zoekmachine alliantie tussen Bing en Yahoo! wordt gebruikt door 6.6 miljoen mensen in Europa (marktaandeel in Nederland is 1%).
  • Via Bing Ads kun je zowel Bing als Yahoo! zoekers bereiken.
  • Gebruikers van Bing/Yahoo converteren 123% beter dan gemiddeld.

Social Mobile Search, Patrick Petersen

  • Een mobile search levert binnen 24 uur na de search een actie op.
  • In 2016: Meer zoekopdrachten via mobiel dan desktop.
  • Integratie Social Media in search: Likes, shares, +1’s, Endorsements van LinkedIn zijn / worden van (groot) belang voor search!
  • Google+ reviews worden belangrijker voor retailers.
  • Rich snippets zijn belangrijk voor SEO.
  • Mobiel betalen is nu nog dramatisch en kost daardoor conversies. Google vult dat gat via Google Wallet.
  • Veel lokale zoekresultaten verwijzen direct naar Google+ pagina (denk aan restaurants). Zorg dus dat je Google+ pagina is gevuld!

Google-Plus

+1.000.000 zoekwoorden, Jeffrey Bleijendaal

  • Van converterende woorden in het WTC account genereert 70% maar één conversie.
  • Tools: Gebruik structuur, labels, filters, editor, excel, gedeelde bibliotheken en experimenten in Google AdWords.
  • Stel automatische regels in op basis van filters.
  • Bidmanagement: Google loopt hierin nog achter maar gaat komend jaar grote slagen maken.

Majestic SEO, Dixon Jones

  • Google crawlt per server, dus let op welke andere sites er op dezelfde server draaien. Liefst natuurlijk geen andere sites, dus alleen je eigen website.
  • Gebruik E-mail notificaties in webmaster tools.

Searchmetrics, Axel Landschoof

  • Links zijn nog steeds het belangrijkst voor SEO. Verder kijkt Google naar o.a. het aantal en percentage nofollow links, stopwords in anchortekst en keywords in anchor tekst.
  • Social is goede tweede. De grootste correlaties (geen causaal verband) van social met SEO: +1 heeft de hoogste correlatie, gevolgd door Facebook shares, Facebook totaal en Twitter.
  • Positie 1 en 2 staan altijd zeer ver boven de rest qua bovengenoemde factoren.
  • Keyword in domein heeft binnenkort waarschijnlijk nog minder waarde. Alleen voor positie 1 is het nog belangrijk, daarna maakt het geen verschil meer.
  • Lange url’s zijn negatief voor SEO.
  • Authorrank: Vertrouwen in auteur zorgt voor een +30% hogere CTR.

Heb je nog vragen of opmerkingen naar aanleiding van deze key takeaways, laat ze dan achter in de comments, dan reageren we er zo spoedig mogelijk op.

Over de auteur

Pieter Voogt is eigenaar van PauwR Internetmarketing, bureau voor o.a. Zoekmachinemarketing, Webanalytics en Social Media Marketing.

2 reacties

  1. Pieter Voogt

    @Jan-Willem Ik kan helaas niet anders dan het met je eens, zowel qua kwantiteit als kwaliteit was het niet zoals het geweest is. Vooral jammer dat er niets te kiezen viel bij de parallelsessies.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.