Leestijd: ca. 2 minuten

Met volle verwachting keken we afgelopen weken uit naar de nieuwe publicatie van de Marcom Top 100, DE Nederlandse lijst voor marketing, media en communicatie weblogs. Sinds de oprichting van Bijgespijkerd was het een van de doelen om binnen 2 jaar de top 50 van de Marcom te bestormen.

Welnu, sinds gisteren maken we (na 4 maanden dus al!!) officieel deel uit van de lijst. We zijn niet alleen de ENIGE nieuwe binnenkomer in de lijst, maar ook gelijk al op nummer 61 !! Kortom, we zijn trots op onszelf, onze bloggers en vooral ook op de lezers. Iedereen dus proficiat.

Natuurlijk willen we na deze schitterende start doorzetten tot binnen de Top 50. De grootste mogelijkheden liggen hierbij nog op de volgende punten in de wegingsfactor van de Marcom:

  • Technorati: inmiddels bouwen we langzaam maar zeker een aardige technorati op, een kwestie van doorzetten dus.
  • Stemmen van Marketingfacts leden: We hebben nu 16 stemmen gekregen, dat kan beter. Daar gaan we hard aan werken.
  • Pagerank: afgelopen keer gingen we van PR 2 naar PR 4. Wie weet kunnen we bij de volgende meting wel naar 5….

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

8 reacties

  1. Karel Geenen

    Ik begrijp jullie enthousiasme jongens en een dikke proficiat!

    Wel stel ik de waarde van deze lijst (wederom) ter discussie. Ik begrijp namelijk wel dat het veel werk is om een dergelijke lijst bij te houden.

    Maar ik krijg het idee dat de Marcom100 tegenwoordig geheel geautomatiseerd is, en dat vind ik erg jammer.

    Zo zie ik dat er nog steeds weblogs tussen staan die al ruim 3 mnd. niets meer hebben gepost. Ik vraag me dan serieus af of deze er nog tussen horen te staan…

    Wat denken jullie?

    Beantwoorden
  2. Sjef Kerkhofs

    Ben ik met je eens Karel. Toch verdwijnen deze blogs op een gegeven moment aangezien de technoratie enz. vervalt. Ik ben het wel met je eens dat de lijst pro-actiever bijgehouden kan worden, dat sowieso. Volgens mij is daar al vaker discussie over geweest…wellicht tijd voor een nieuwe lijst? 😉

    Beantwoorden
  3. Vincent Neve

    @Karel

    Grappig, daar had ik het vanochtend nog met Sjef over. Natuurlijk zijn we blij met de lijst, leuke indicatie van waar je staat… maar verder? Beetje hetzelfde verhaal als Technorati…hoeveel waarde hecht het internettend publiek aan dergelijke dingen…

    Beantwoorden
  4. Pieter Bas Elskamp

    Top heren! Mooie start van de bestorming van de top van deze lijst…
    Ik voel mij vereerd om mij hier bij te mogen aansluiten en wil snel een mooie toevoeging leveren aan de verzameling practige content op bijgespijkerd.

    @Karel en Vincent:
    Ben het ermee eens dat technorati een leuke tool is, waar veel marketeers mee willen/kunnen schermen, maar waar de ‘gewone’ internetgebruiker geen donder mee doet… Dan denk ik dat de frequentie van updates (zoals Karel al zegt) toch wat belangrijker zijn.

    Beantwoorden
  5. Freek Bijl

    Gefeliciteerd allen! Een hele mooi prestatie. En nu snel door naar die top10. Er is nog ruimte ;-). @Sjef ik zei toch dat jullie hard gingen 😉

    Beantwoorden
  6. Pieter van Luijt

    Gefeliciteerd allemaal! Mooi prestatie! De kritiek op de Marcom lees je inderdaad regelmatig op allerlei plaatsen. Het is wel een aardige indicatie van je positie in de markt.

    @Sjef, een top50 positie is een mooi vooruitzicht maar de ambitie ligt toch meer bij top10 volgens mij!

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.