Leestijd: ca. 1 minuten

Deel 2 van de nieuwe befaamde nieuwjaarsborrel (van onder andere IAB-IPAN-EMMA). Lenneke vraagt de aanwezigen naar hun voorspelling voor 2010. In dit tweede deel zien we Vincent Everts, de redactie van Quote, Ben van der Burg (ex-schaatser nu Webads) en diverse online specialisten bekend van Twitter.

Wordt het Foursquare  of toch mobiel maar dan met augmented? Social media raakt zo vervuild dat we andere wegen moeten begaan? CMP of CPL of gewoon maar raak klikken?

Lenneke (AtMost.TV) vraagt naar dé internettrend voor 2010 tijdens de IAB-IPAN-EMMA & Online Tuesday borrel (deel 2 van 2) from AtMosttv on Vimeo.

Over de auteur

4 reacties

  1. Bram Koster

    Grappig hoe veel mensen vooruit lopen op de zaken. Dus 2010 wordt het jaar van [vul naar eigen wens een nieuwe trend in]. Terwijl je vaak ziet dat de echt massa pas een paar jaar later volgt.

    Clay Shirky zei: “Tools don’t get socially interesting until they get technologically boring.” Veel van deze voorspellingen zitten meer richting technologically interesting dan richting socially interesting. Dat laatste is wel nodig om echt van een trend te spreken, imho.

    Mijn voorspelling is dan ook dat 2010 het jaar wordt dat bedrijven serieus met social media aan de slag gaan. Het is nu nog experimenteren, maar er komen dit jaar zo veel mooie cases, dat het steeds logischer wordt om ze te gaan inzetten.

    Overigens betekent dit ook dat gebruikers een stapje terug gaan doen omdat ze gek worden van alle aanbiedingen die ze krijgen op elke tweet die ze posten (maar dat kan ook pas in 2011 zijn).

    Beantwoorden
  2. Sjef Kerkhofs

    @Bram: mee eens! zoals ik ook al bij deel 1 zeg, wat wordt er weer een hoop trendy gepraat verkocht zeg. Wederom een verzameling marketeers en mediamensen die jaren vooruit loopt op de doelgroep. In het voorspellingenfilmpje voor 2009 (heb hem nog even opgezocht op Bijgespijkerd) voorspelt bijvoorbeeld Maarten dat ‘internet alleen nog maar mobiel zal zijn in 2009’ uuuuh…sure!

    Zoals je hoort, ik ben het VOLKOMEN eens met Clay Shirky :p Ik denk dan ook nog eerder termen als ‘pingen’ (combi sms en msn) een trend worden dan de meeste hier genoemde punten. Puur en alleen omdat het zo doodeenvoudig en snel is en niks met technologie te maken heeft.

    Beantwoorden
  3. Patrick Petersen

    Als iemand voor een camera zijn visie en voorspelling wil geven, waarderen wij dat @AtMost.TV zeer.

    Ik vind de essentie van alle genoemde trends in de AtMostTV video’s erg aannemelijk:

    1 Internet wordt harder; geen CPM’s en viewsinkoop maar harde leads!

    2 Internet gaat qua inzet budget hard concurreren met tv en offline en is niet meer ‘erbij’

    3 Sociale media: harstikke leuk! Maar hoe beheer je al die profielen en data eenvoudig en hoe zet je ook deze data OM naar harde conversie. Uitleg krijg je op de 20e januari in Utrecht, zie http://www.immevent.nl/nl/programma/lezing_patrick_petersen

    Dus.. internet wordt een af te rekenen marketingtool waarbij de bullshit eindelijk eens wordt gescheiden van de marketeers die aantoonbaar en op basis van praktijkervaring conversie kunnen draaien met de inzet van hun online mix. Playing time is over.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.