Leestijd: ca. 2 minuten

LinkedIn heeft de naam van haar advertentieprogramma gewijzigd in LinkedIn Ads. Tot eind januari kon je adverteren op LinkedIn met DirectAds. Tegelijk met de nieuwe naam, lanceert de grootste zakelijke profielensite ter wereld een aantal nieuwe targetingopties. Vanaf nu kun je je advertenties ook richten op exacte functietitel, bedrijfsnaam en zelfs op leden van LinkedIn Groepen!

Met wereldwijd 90 miljoen leden, waarvan 2,1 miljoen in Nederland, is LinkedIn een zeer interessant podium voor bedrijven om te adverteren. Met name voor Business-to-Business en personeelswerving biedt LinkedIn mogelijkheden om advertenties zeer gericht aan een geïnteresseerd publiek te tonen. Het was al mogelijk om te selecteren op geografische kenmerken, geslacht, leeftijd en bedrijfskenmerken als grootte en branche. De LinkedIn Ads advertenties worden getoond naast profielen, updates en company pages. Naast de ‘ads by LinkedIn Members’ biedt LinkedIn ook andere advertentiemogelijkheden, zoals een ‘homepage takeover’ en banners.

Hoewel volgens de richtlijnen nog steeds alleen Engels is toegestaan als tekst in de advertenties, blijken steeds vaker ook Nederlandse advertentieteksten te worden toegestaan. Een jaar geleden opende LinkedIn een kantoor in Nederland.

Naast de advertentiemogelijkheden zijn er veel gratis opties om jezelf en je bedrijf te presenteren aan je zakelijk netwerk. Recentelijk bood LinkedIn ook de mogelijkheid om producten en services toe te voegen aan je ‘Company Profile’. Hier kunnen klanten, leveranciers of partners ook een aanbeveling (recommandation) achterlaten, zoals dat op de persoonlijke profielen al langer gebruikelijk is.

Dit artikel verscheen eerder op de PauwR Blog


Over de auteur

Pieter Voogt is eigenaar van PauwR Internetmarketing, bureau voor o.a. Zoekmachinemarketing, Webanalytics en Social Media Marketing.

één antwoord

  1. Magento webshop specialist

    Momenteel ben ik voor ons zelf (full service ecommerce bureau) en een van onze klanten een Linkedin campagne aan het opzetten.

    Het mooie aan de Linkedin Ads is dat we alleen adverteren bij een zeer specifieke doelgroep van onze keuze. Nadeel is dat het advertentie budget gemiddeld hoger licht als bij Adwords. Ben erg benieuwd naar de ROI & conversie van onze campagnes.

    Na het lezen van dit bericht ga ik direct even een paar Nederlandse advertenties toevoegen. Hopelijk worden deze dan ook geaccepteerd.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.