Leestijd: ca. 4 minuten

Je produceert content en je wilt dat die content gelezen wordt. Zo zelfs dat de content eigenlijk onweerstaanbaar is voor elk lid van de doelgroep. Daarvoor is naast tekst alleen ook andere input nodig en zijn er hulpmiddelen. Hulpmiddelen en tools die je helpen om de content die je produceert nog beter te maken. We noemen er een aantal.

 

Infographic Journal of Infogr.am

Met deze tool maak je infographics. Een infographic is een mooie tool om content visueel weer te geven via een aantal topics. Deze beide tools voorzien je van verschillende basisvormen van infopgraphics en topics om je te helpen bij het samenstellen van een infographic. Je zult wel zelf de keuzes moeten maken voor de inhoud en afbeeldingen die je gaat gebruiken.
Extra tip: Een infographic maken is ook nadenken over de samenstelling van de content en het structureren van de content. Je maakt een infopraphic er niet even bij.

 

Click to tweet

Met behulp van “click tot weet” kun je achter woorden of zinnen een melding maken dat deze zin of woorden via twitter gedeeld kunnen worden. De lezer wordt uitgenodigd zonder veel complicaties en stappen een bericht over jou te delen. Zelf houd je inzicht in welke mensen het bericht hebben gedeeld.

 

nTopic

Het gebruiken van keywords bij de content die je plaatst is mede bepalend voor het vindbaar zijn. Voor SEO is het van belang dat er goede keywords worden gebruikt. De keywords moeten wel een relatie hebben met het artikel of de content. Wanneer keywords en tekst niet optimaal matchen kan het zelfs negatief voor he vindbaarheid zijn. Via nTopic kun je analyseren of de keywords relevant zijn voor je content.
Er is een gratis en een betaalde versie. De betaalde versie geeft ook tips over het verbeteren van de content.

 

Soovle

Bij nTopic hebben we het gehad over een tool die bepaalt welke keywords belangrijk zijn in relatie tot de content. Bij Soovle wordt gekeken naar relevante en belangrijke keywords. Daarop krijg je een advies hoe je je content moet aanpassen zodat de relevante en belangrijke keywords gebruikt kunnen worden. Op die manier ben je weer beter vindbaar.

 

Google Docs

In Google Docs (en Google Drive) zitten veel tools die je kunnen helpen om de content aantrekkelijker te maken. Meestal gewoon beschikbaar en via de cloud bereikbaar. Je kunt op die manier persoonlijke invulling geven aan je content zoals grafieken, foto opmaken en presentaties.

 

Canva

Canva helpt je bij het maken van een design van je content. We zijn niet allemaal de beste designers, dat is een vak op zich. Canva biedt je de mogelijkheid om zelf de content in een ander design weer te geven. Posters, presentaties, documenten, covers en afbeeldingen kun je via deze tool een mooi design geven.

 

Trello

Met Trello kun je de invulling en verzending van de content volledig plannen en sturen. Trello is een task management systeem dat je helpt met de planning van de activiteiten.

 

Google Trends

Geen inspiratie om te schrijven? Gebruik Google Trends om een idee op te doen. Google Trends geeft je inzicht in die onderwerpen die op dit moment de aandacht vragen van het grotere publiek. Op basis van de resultaten kun je ook informatie over het desbetreffende item zoeken en gebruiken voor je eigen content.

Het schrijven van content is niet zo maar iets. Het oog wil ook wat. Vaak is ook het budget niet aanwezig om alles uit te besteden. Het kost tijd om alle 8 mogelijkheden uit te proberen en te gaan toepassen, begin er met 1 die je het meest aanspreekt en haal daar het beste uit.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.