Leestijd: ca. 3 minuten

TikTok is een zeer populair platform voor sociale media dat een jonger publiek aanspreekt en waarvan wordt voorspeld dat het in de toekomst in populariteit zal groeien. Het werd gelanceerd in 2016 en heeft sindsdien miljoenen gebruikers. Het verschil met andere social media kanalen is dat gebruikers zich vooral bezighouden met video-inhoud. De jeugd heeft de toekomst daarom hieronder 5 tips om je kennis over TikTok eens flink bij te spijkeren.

1. Volg de huidige TikTok-trends

Een andere manier waarop je hashtags kunt gebruiken als onderdeel van je marketingstrategie, is door op trending hashtags te letten. Je kunt vervolgens video’s maken en delen die betrekking hebben op deze trending video’s.

Onthoud dat trends snel kunnen gaan. Houd TikTok-trends regelmatig in de gaten en wees voorbereid om je inhoud te veranderen om zo de rage bij te houden.

2. Neem TikTok-influencers op in je campagne

Het is geen toeval dat bepaalde mensen influencers worden op sociale platforms. Meestal bouwen ze een reputatie op voor de kwaliteit van de inhoud die ze delen. Daarom loont het voor de meeste bedrijven om productieve werkrelaties op te bouwen met de mensen die hun potentiële klanten beïnvloeden.

3. Reageer regelmatig en moedig reacties op je berichten aan

Zoals de meeste sociale netwerken ondersteunt TikTok frequente gebruikersbetrokkenheid. Opmerkingen zijn een uitstekende manier om dit te bereiken. Idealiter bouw je gesprekken op met je potentiële klanten.

TikTok rangschikt reacties op het aantal vind-ik-leuks dat ze ontvangen, dus denk goed na over je reacties, zodat ze zinvol zijn. Vermijd het maken van flauwe opmerkingen van het type “leuke video”.

4. Maak interessante video’s met duidelijke beschrijvingen

De video’s van TikTok kunnen maximaal een minuut duren. Je hebt niet veel tijd om je boodschap over te brengen. En wat je ook doet, upload niet alleen flagrante advertenties – zelfs officiële TikTok-advertenties moeten waarde toevoegen voor  je publiek.

Je wilt dat je video’s visueel aantrekkelijk zijn, zonder eruit te zien alsof ze zijn gemaakt door een professioneel reclamebureau (zelfs als je met een bureau hebt samengewerkt om je creativiteit te helpen).

5. Stel een hashtag-uitdaging in

Een van de advertentietypes van TikTok is het sponsoren van hashtags. Hashtag-uitdagingen zijn erg populair op TikTok. Ze zijn een uitstekende manier voor bedrijven om de betrokkenheid en naamsbekendheid te vergroten. Je hebt een uitdaging ingesteld voor gebruikers die video’s van zichzelf delen terwijl ze jouw uitdaging proberen.

Een goede hashtag-challenge slaagt erin om offline en op andere sociale sites over je product te praten. Zelfs grote bedrijven, zoals McDonald’s, doen dit – bij hun #bigmactiktok-uitdaging moesten fans een favoriete Big Mac-zang genre selecteren en vervolgens dansen en een Big Mac-video opnemen.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.