Leestijd: ca. 2 minuten

LinkedIn is een geweldige plek om te netwerken en je bedrijf te laten groeien. Met deze 5 marketingtips maak je nog beter gebruik van LinkedIn.

1. Stel duidelijke doelen

De eerste stap naar elk marketingplan is uitzoeken wat je wil bereiken. Denk goed na over hoe LinkedIn past in je algemene marketingstrategie. Welke specifieke doelen wil je bereiken op dit platform?

2. Haal het meeste uit je LinkedIn-pagina

Welke doelen je ook nastreeft, zorg ervoor dat je een volledige LinkedIn-pagina hebt die gebruikmaakt van alle relevante tabbladen en secties. Uit gegevens van LinkedIn blijkt dat volledige pagina’s 30% meer wekelijkse weergaven krijgen.

3. Wees menselijk

Uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat werknemers netwerken gemiddeld 10 keer meer connecties hebben dan een bedrijf volgers heeft. En inhoud wordt twee keer zo vaak doorgeklikt wanneer deze door een werknemer wordt geplaatst in plaats van op de bedrijfspagina van het bedrijf. Dat is een van de vele redenen waarom het belangrijk is om persoonlijke profielen op te nemen in je LinkedIn-marketingprofiel.

4. Focus op leads, niet op verkoop

LinkedIn gaat meer over social selling dan over social commerce . Zoals eerder vermeld, is het het topmerk voor B2B-leadgeneratie. Het is een perfect platform voor het opbouwen van relaties en verbindingen die in de loop van de tijd tot verkoop zullen leiden.

Het is minder effectief als platform voor spontane aankopen. Het is gewoon niet de plek waar mensen naartoe gaan als ze op zoek zijn naar de nieuwste  items om te kopen.

5.  De beste tijd om te posten

Uit onderzoek van Hootsuite blijkt dat dinsdag en woensdag om 9.00 uur de beste tijd is om op LinkedIn te posten. Wanneer je voor het eerst aan de slag gaat met het platform, is dat een goede plek om te beginnen.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.