Leestijd: ca. 3 minuten

Je producten, diensten, merk en business breng je onder de aandacht. Daar zijn legio mogelijkheden voor, online en offline. In dit vijfluik brengen we de business onder de aandacht van mogelijke klanten met de focus op 5 aspecten, te weten:

  • zoekmachineoptimalisatie
  • social media marketing
  • bloggen
  • email marketing
  • affiliate marketing

In 5 delen beschrijven wordt elke methode kort toegelicht.

 

Bloggen

Het derde deel van het vijfluik gaat over bloggen. Met bloggen kun je meerdere functies invullen. Denk aan:

  • je merk
  • kennis
  • expertise in je branche

De inhoud geeft weer waar je inzicht in hebt. Door deze kennis te laten zien wordt het beeld van de lezer versterkt met de gedachte dat je een expert bent. Bloggen is daarom een goed middel voor marketeers die in ondernemingen actief zijn waar inzichten en kennis een belangrijk onderscheidend vermogen hebben.

Bloggen is meer dan een tekst schrijven. Daarnaast is het zo dat als je start met het schrijven en genereren van inhoud, de bezoeker van de blog of website ook verwacht dat er een continue stroom is aan diezelfde soort inhoud.
Vloggen is een manier van bloggen maar dan met behulp van beelden en opnames. Ook tijdens een vlog laat je inhoud zien, de wijze waarop wijkt natuurlijk enorm af van een blog.

 

Tips voor bloggen

Wanneer je er voor kiest om toch een blog te gaan schrijven en deze op een continue wijze wilt gaan produceren en aanbieden, zijn de volgende tips een extra hulp voor je:

  • schrijf consistent
    – eenzelfde stijl bij eenzelfde auteur op eenzelfde blog geeft een gevoel van vertrouwen en geeft een goede managing van de verwachtingen
    – wisselende stijl van bloggers kan zeker, het moet dan wel weer consistent zijn met de uitstraling van de blog omgeving
  • produceer met een continuïteit
    – wanneer je een blog start is het voor de ontvanger prettig om te weten dat er een constante levering is die periodiek te volgen is
  • werk met afbeeldingen
    – het toevoegen van een afbeelding versterkt de leesbaarheid en het onthouden van de blog
  • zoekmachineoptimalisatie
    – lees deel 1 nog een keer er op na
    – zorg voor het betrekken van de elementen die zorgen voor een grotere organische vindbaarheid, denk onder andere aan keywords, afbeeldingen, links en referenties
  • schrijf relevant
    – bedenk welke informatie de doelgroep en lezer nodig hebben en schrijf daar over
    – waak er voor dat je alleen schrijft wat je zelf leuk vindt
  • betrek anderen
    – door het betrekken van anderen als auteur vergroot je de kans op bereik aanzienlijk
    – betrek mensen met een reputatie en grote achterban en het effect is extra sterk
  • maak het leesbaar
    – zorg dat de content leesbaar is en aansluit bij het moment waarop de bezoeker gaat lezen, denk hierbij aan het moment en het device

Dit is deel 3 van de 5 delen over het verbeteren van de promotie van je eigen business online.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.