Leestijd: ca. 6 minuten

Ben je marketeer in de non-profit? Dan is marketing van levensbelang! Door mensen bewust te maken van jouw organisatie en betrokkenheid te vergroten, kun je je doelen bereiken en echt verschil maken in de wereld. Het blijft gevoelig: geld uitgeven aan marketing. Moet je dit niet gewoon aan het doel zelf besteden?

Het antwoord is duidelijk: nee. Je hebt marketingtools en -tactieken nodig om je verhalen te vertellen, impact te verspreiden en steun te krijgen van de grotere gemeenschap. Het reserveren van een budget voor marketing kan de impact van je boodschap, het geld dat je inzamelt en het aantal vrijwilligers dat je hebt vergroten. Ook kun je nieuwe donateurs en supporters aantrekken.

Om je strategie effectief op te bouwen, moet je het landschap van non-profitmarketing begrijpen. Met welke trends hebben we te maken?

De staat van filantropie

Welke kanalen zorgen voor het beste resultaat?

Social Media Statistieken voor non-profit

Hoe dan?

Bron: Hubspot

Tip: Wil je leren hoe je de digital marketing mix optimaal inzet om je doelstellingen te behalen? Dan is de opleiding Digital & Online Marketing iets voor jou!

  • In 12 dagdelen (4 maanden) leer je heel praktisch hoe je de belangrijkste online kanalen zo inzet dat je je doelen behaalt.
  • Je nieuwe kennis vertaal je naar een eigen digital marketing strategie, direct geschikt voor implementatie.

Lees meer over deze opleiding

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.