Leestijd: ca. 2 minuten

Podcasts zijn in de afgelopen jaren sterk in populariteit toegenomen. Het biedt luisteraars de mogelijkheid om content te consumeren waar ze willen en wanneer ze willen, of het nu onderweg naar het werk is, tijdens het sporten of gewoon thuis op de bank. De verscheidenheid aan onderwerpen en de toegankelijkheid maken podcasts tot een aantrekkelijk medium voor een grote doelgroep.

In de Verenigde Staten zijn podcasts al jaren een belangrijke bron van entertainment en informatie. In Europa is de populariteit van podcasts ook sterk gestegen en er zijn steeds meer Europese producenten die zich op de markt richten. Veel grote mediabedrijven en technologiebedrijven, zoals Spotify en Amazon, investeren sterk in deze markt. Dit zorgt voor een toenemende concurrentie en nieuwe mogelijkheden voor producenten en luisteraars.

Spiralytics heeft een infographic gemaakt over de feiten en cijfers van podcasts, verdeeld in algemene statistieken; het gedrag van de luisteraar en de voordelen voor bedrijven en merken. Alhoewel de feiten en cijfers zijn gebaseerd op cijfers uit de Verenigde Staten, is het ook voor Europa interessant om te lezen. Kans voor marketeers: meer dan 51% van de luisteraars besteedt meer aandacht aan de advertenties bij podcasts dan aan andere media. En zo’n 56% gaat over tot aankoop na het luisteren van een podcastadvertentie van een bedrijf of merk. Interessant genoeg dus om te onderzoeken of dit middel ook voor jouw bedrijf of merk geschikt is.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.