Leestijd: ca. 4 minuten

Bij het ontwikkelen en produceren van content is het bekend dat werken met visuele content zoals afbeeldingen en video’s beter opvalt. En dus ook beter converteert en uiteindelijk bijdraagt aan het succes van de marketingstrategie.

Omdat er zoveel soorten en vormen van content zijn, die in combinatie met meerdere soorten device worden gelezen en bekeken en in zich in een verschillende fase van de journey begeven, zorgt ervoor dat content een punt van aandacht is.

Deze blog geeft je 10 voorbeelden hoe je de content het beste kunt visualiseren. Naast deze visualisatie blijven aspecten als relevantie, toegevoegde waarde en kwaliteit van de content het fundament voor succes.

De gehele blog is verdeeld in twee delen met elk 5 tips. Dit is het eerste deel met de eerste 5 tips.

 

Foto’s

Bedenk bij het maken en gebruiken van een foto goed wat je wilt communiceren. In een afbeelding zijn het vaak de kleine details die onze aandacht trekken en mogelijk daardoor afwijken van datgene wat je wilt communiceren. Ogen die naar het product kijken trekken de aandacht van de kijker naar het product.
Een foto is bruikbaar voor:

  • een inkijk achter de schermen van een merk of product
  • het laten zien van je product met de sfeer en emotie er in verwerkt
  • het koppelen van mensen en gezichten aan je merk, je merk krijgt daardoor een warmere uitstraling

Een goede foto versterkt het gedrag van mensen om over te gaan tot conversie.

 

Memory kaart

Een memory kaart is een, vaak wat kleiner formaat, kaart of flyer waar een duidelijke en eenduidige uitpsraak of quote staat. Die quote heeft een relatie met het product, merk of organisatie en speelt in op die elementen die een klant wil horen.
Op deze kaart plaats je:

  • de uitstraling van het merk, denk aan logo en huisstijl
  • maak de kaart deelbaar, nog sterker is deze kaarten delen via sociale media
  • opmaak en productie is relatief eenvoudig
  • gebruik uitspraken die aanspreken en een reflectie zijn van je merk

Een goed maatschappelijk voorbeeld van het gebruiken van deze vorm van communicatie is Loesje.

 

Call to Action

In een cross media strategie zet je meerdere media in die, met een duidelijk pad door de journey, als einddoel ergens een koop hebben. Dat betekent dat elk medium een call tot action moet hebben om de lezer of bezoeker de laten converteren. Vaak is de call to action een button met tekst. Ook een call to action kan meer gevisualiseerd worden.

  • gebruik een duidelijke aanwijzing naar de call to action
  • gebruik een goede eenduidige tekst
  • mogelijk is eek een bewegende call to action
  • speel met kleuren en laat de call to action opvallend zijn

 

Afbeelding met het merk

Het merk is weliswaar een associatie in het denken van de klant, door deze denkwijze te voeden is het mogelijk om invloed te houden. Met afbeeldingen waar het merk duidelijk wordt neergezet in een visuele context maakt de communicatie sterker.

  • haal een USP of UBR specifiek naar voren in de foto
  • maak een afbeelding van een detail dat belangrijk is voor de koper
  • laat in deze foto’s altijd merk en logo meelopen

Door een goede combinatie van product en merk zal ruim 60% meer aandacht worden gerealiseerd.

 

Visualiseer data

We willen graag onze content versterken en onderbouwen door data en statistieken te laten zien. Het visualiseren van deze data in tabellen, geografische afbeeldingen of grafieken is een vorm van content die ten eerste de aandacht trekt en ten tweede blijft deze informatie beter en langer hangen bij de bezoeker. Zorg er wel voor dat er een duidelijke link is tussen de content en de afbeelding. Zonder duidelijke connectie valt de versterking van de visualisatie direct weg.

  • zorg voor een duidelijk en goed design
  • neem de merkuitstraling mee in het design
  • communiceer alleen de belangrijkste feiten

Dit zijn de eerste 5 tips voor een sterke visuele content.

Over de auteur

Redactie Bijgespijkerd

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.