Leestijd: ca. 2 minuten

Op dinsdag 13 januari 2009 was de Panama in Amsterdam gevuld met de top van de marketing-, communicatie- en Nederlandse internetbureau’s. Leden en medewerkers van de IAB en IPAN vulde een muzikaal Panama.  Vlogger Patrick Petersen en reporter Aleida zochten na de opening van Guido van Nispen de bezoekers op met een uitgesproken visie op internet èn 2009: ‘Wat gaat internet doen in 2009?’. De Bijgespijkerd-video volgt snel, hierbij een opwarmer.

Opvallend is dat de aanwezige Twitterazi, ZZP’ers, bureau’s, online specialisten en marketeers aangeven dat mobiel internet en sociale netwerken dé bom worden in 2009(‘of anders in 2010’).

Mobiel internet is hierbij de nummer één voorspelling is. Het nog belangrijker worden van sociale netwerken(en Poken) en het strategisch volwassen worden van internet(‘veel wordt nu niet goed gedaan bij de inzet van internet’) vormen de top voorspellingen. Ook user-generated content lijkt belangrijk te gaan worden. Samengevat wordt 2009 vooral nuchter, social en ook wel lastig jaar. Internettechnisch zal alleen dat succesvol gaan worden wat ècht innovatief en strategisch rendabel is. De hypes en trendmiddelen lijken voor even in de koelkast te gaan.

Onder de ge-interviewden zaten Erwin Blom(ex-VPRO), Raimo van der Klein(Mobile Mondays), Paul Blok(onder andere e-business HEMA), Ronny Overgoor(BlueshotTV), Bert Hagendoorn(Adobe), Ben van den Berg(Webads), Bijgespijkerd.nl-blogger Polle de Maagt, Vodafone, Marlooz en veel Twitterazi.

Over de auteur

5 reacties

  1. Patrick Petersen

    @Paulblok klopt Paul. Helaas was bij de eerste interviews het inline geluid(van de DJ) te hard. Je hebt toch wel aardige dingen gezegd voor de camera ;)?

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.