Leestijd: ca. 2 minuten

Deze week even een lichtere noot. Want van jezelf al te serieus nemen, is nog nooit iemand leuker of beter geworden. Daarom doen we vandaag even een rondje met ‘alternatieve inzichten’ over marketing en reclame.

Dus: sit back and enjoy the bashing, jullie stelletje paarse broeken! En niet gaan lopen reaguren, enorme augurken die jullie zijn!

Eerst even inkomen met misschien wel de bekendste scene van allemaal, nl. Javier Guzman over marketing:

 

Youp van ’t Hek over de AH Welpies:

 

Lebbis over waarom consumenten reclame (willen) geloven:

 

Dat irritatie over het taalgebruik in reclames al wat langer bestaat, bewijst deze scène van Wim Sonneveld:

 

Van Kootens ‘Vieze Man’ doet even voor hoe een Dreft-reclame er ook uit zou (hebben) kunnen zien:

 

We springen even over naar ’the home of marketing’, de VS. De redelijk legendarische George Carlin legt even fijnbesnaard als altijd uit hoe marketing werkt:

 

En tot slot slaat Bill Hicks even de laatste nagel in onze doodskist:

Niet leuk? Lighten up! Maandag gewoon weer lekker aan de gang met onze retentie- en loyalty-programma’s, bannercampagnes, prijsmodellen, consumer insights en co-creation communities.

Toch?

Prettig weekend! 🙂

Over de auteur

Doet dingen bij @marketingfacts en @onlinetuesday. Zoekt antwoord op de vraag: heeft het leven eigenlijk nog wel onzin?

één antwoord

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.