Leestijd: ca. 3 minuten

Op het gebied van zoekmachinemarketing zijn de SES events wereldwijd toonaangevend. Voor het eerst strijkt het SES (Search Engine Strategies) circus ook in Nederland neer. Op 16 en 17 maart in hotel Krasnapolsky in Amsterdam. SES Amsterdam is een niet-te-missen event voor iedereen die (als adverteerder of bureau) professioneel bezig is met zoekmachinemarketing.

Het event bestaat uit twee dagen. De eerste dag kan de bezoeker twee workshops volgen uit het aanbod van vier workshops, waaronder hoe je een hogere conversie kunt halen met landingspagina’s en een workshop met tips en trucs voor linkbuilding van autoriteit op dit gebied, Peter van der Graaf.

Dag 2 bestaat uit het congres met enkele keynote sprekers, twee parallelsessies en de uitreiking van de”Search Engine Marketing Award”, de vroegere “Speld in Hooiberg” award.

De keynote presentaties gaan met name in op “The changing face of search” en “Search and new media”. Voor de parallelsessies kan de bezoeker kiezen uit onder meer een lezing over hoe je je AdWords campagne kunt verbeteren met Analytics, adverteren in de long tail en krijgen adverteerders tips om te besluiten of ze zoekmachinemarketing beter zefl kunnen doen, of dat ze beter af zijn als ze het uitbesteden aan professioneel bureau.  Ook linkbuilding komt tijdens deze sessies opnieuw aan bod.

Misschien wel het leukst is de ‘Site Review Clinic’, waarin Joost de Valk, Roy Huiskes en Niels Meijssen in 5 tot 10 minuten een aantal websites ontleden en tips geven hoe de sites beter zouden kunnen presteren in de zoekmachines. Heel misschien schuift ook nog iemand van Google aan bij deze Clinic, die een terugkerend fenomeen is op elk SES congres.

Aan het einde van dag 2 wordt dan de felbegeerde ‘Search Engine Marketing Award” uitgereikt. Waar de ’traditionele reclamewereld’ aan elkaar hangt van prijzen, moet de search branche het doen met deze ene prijs. Aanmelden met een case, product of dienst kan overigens nog tot en met vrijdag! Winnaars van de afgelopen jaren zijn Traffic4u (2005 en 2008), Bloosem (2006) en Maxlead (2007).

Organisator BBP heeft de licentie van SES gekocht, nadat zij vanaf 2005 het congres “Speld in Hooiberg” organiseerden. Joost de Valk, zelf regelmatig spreker op de SES congressen, legde de contacten en hielp BBP de organisatie naar Nederland te halen.

We zijn natuurlijk benieuwd naar het niveau van de SES Amsterdam. Namens Bijgespijkerd.nl zal ik het congres bijwonen en hier uitgebreid verslag van doen op deze plaats!

Over de auteur

Pieter Voogt is eigenaar van PauwR Internetmarketing, bureau voor o.a. Zoekmachinemarketing, Webanalytics en Social Media Marketing.

één antwoord

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.