Leestijd: ca. 2 minuten

Ik had er al meerdere keren van gehoord, en ze bestaan al een tijdje…..de website misterclipping.com. Op deze site kun je foto’s en plaatjes uploaden waar dan vervolgens delen van worden uitgesneden. Erg handig voor bijvoorbeeld het gebruiken van afbeeldingen in powerpointpresentaties.

Zelf had ik de dienst nog nooit gebruikt, tot op het moment dat ik bezig was een workshop personal branding in elkaar te zetten, en daarvoor een afbeelding van Obama wilde gebruiken. Deze foto stond echter op een lelijke achtergrond….what to do als je zelf niet overweg kunt met photoshop enz…? Toevallig las ik op dat moment een tweed van iemand op Twitter die behoorlijk positief was over misterclipping, en mijn interesse was gewekt.

Na het registreren en uploaden van mijn foto (allemaal erg eenvoudig en snel) kwam de eerste verassing….de eerste bestelling was gratis. Een klein cadeautje ter waarde van 7 euro, maar toch zeer zeker een leuk extratje. Over de rest van de afhandeling was ik ook erg tevreden….goede kwaliteit en nog geen dag later al binnen. Kortom…een tevreden klant.

De echte verassing kwam vandaag echter, toen ik geheel onverwachts een belachelijk opvallende glimmende groene envelop in de bus kreeg. Deze was afkomstig van misterclipping en bevatte een stickervel met stickers van misterclipping, een brochure en een tegoedbon van 20 euro. Dat noem ik nog eens slimme marketing! Het op zeer eenvoudige wijze combineren van Online en Offline marketing, om op deze simpele doch effectieve wijze de klant te verassen.

Uit enthousiasme heb ik enkele van de stickers direct op mijn laptop geplakt! 😉 Zie je dus bijvoorbeeld in de trein iemand met groene stickers op zijn/haar laptop…dan is de kans groot dat ik het ben (of een andere verraste klant).

Rest mij de vraag…….waarom doen zo weinig bedrijven aan dit soort simpele doch slimme after sales & klantenbinding?

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

3 reacties

  1. Mike van Hoenselaar

    Goed idee zeg.
    Kende het helemaal. Goed om te lezen dat er positieve reacties uit zijn gekomen.

    Zie dat inderdaad steeds vaker. Dat het blijkbaar nogal moeilijk is om aandacht te besteden aan after sales. Terwijl je daar toch de echte centjes mee kunt verdienen.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.