Hoe gebruiken social media-experts Twitter eigenlijk zelf?
Bedrijven moeten zich goed voorbereiden als ze Twitter gaan gebruiken. Want uiteraard mogen ze niet alleen maar zenden en moeten ze het gesprek opzoeken met de doelgroep. Zoals Patrick Petersen, de auteur van H...
Hoe 2.0 is de zorg in Nederland? Deel 2: interview met Lucien Engelen aka @zorg20
Een tijdje geleden schreef ik een post over de status van zorg 2.0 in Nederland. De conclusie van dat artikel was dat het een ontwikkeling in opkomst is. De inzet van onder andere blogs, rss en sociale netwerke...
De toekomst van een forum als GoT
Het bekende Tweakers logo, wie kent het niet?! Tweakers was en is nog steeds voor velen een plek om informatie te vinden en te kunnen delen. Ik weet nog wel dat ik in mijn studietijd Informatica aan de Hogescho...
De lessen van TED (4, slot): paradoxale en irrationele keuzes
In deze vierde en laatste post in de serie neem ik jullie graag mee in twee presentaties. De eerste is een presentatie van Barry Schwartz, de tweede van Dan Ariely. Over de moeite die mensen hebben met het mak...
Nederlandse pers klopt massaal aan bij de Groene Sint
Zoals jullie inmiddels vrijwel zeker hebben meegekregen (gezien de publiciteit), is maandag laat op de avond, na de uitzending van Tros Radar, de Groene Sint campagne van Oxfam Novib van start gegaan. De campag...
Facebook (1) – Social media Advertising
Door de recente groei van Facebook, ook in Nederland, ben ik me eens verder gaan verdiepen in de marketingmogelijkheden van dit gigantische Social Network. Iedereen die van Facebook gebruik maakt komt wel in aa...
Niet weer een eigen kathedraal bouwen!
Social networking en communitybuilding zijn zeer hotte items in marketingland! Steeds meer bedrijven zien dat ze iets met Social media moeten doen en plaatsen dit al snel in het vakje ‘een social network bouwen...
De lessen van TED (2): online intimiteit (SFW)
In deze tweede post in de serie gaan we in op de behoefte aan intimiteit bij mensen aan de hand van een presentatie van Stefana Broadbent. Voer voor psychologen, economen én (internet) marketeers. In deze se...
De toekomst van Sociale netwerken
Het onderwerp sociale netwerken is een zeer gewild gespreksonderwerp de laatste maanden. Ondanks de steeds absurder wordende groeicijfers van Facebook, dat de 300 miljoen leden inmiddels is gepasseerd, komen er...
Krijgt Hyves ook een wall?
Afgelopen donderdag lanceerde Raymond Spanjar in een blogpost getiteld "Netwerken aller landen verenigt u" een aantal tools om verschillende sociale netwerken aan Hyves te koppelen. Zo is het nu mogelijk om...
Google spint haar eigen sociale web
Google is in razend tempo het web socialer aan het maken. Met flinke gevolgen voor bedrijven en hun merken. Over Sidewiki, Social Search en social search engine optimization (SSEO). UPDATE 26 oktober, 21...
Opboksen tegen ‘social media goeroes’
Social media en marketing. Ik heb er moeite mee. Geen moeite met de welkome instrumenten als Twitter, LinkedIn, (micro) bloggen, YouTube en Google Wave, maar wel de moeite met de verkeerde plaatsing van Soci...
Bel me niet, mail me niet…..twitter me niet!
Het zal niemand ontgaan zijn dat afgelopen donderdag 1 oktober de gewijzigde Telecommunicatiewet in werking is getreden. Gelijktijdig is ook de website www.bel-me-niet.nl gelanceerd. Op deze website kun je aang...
Begint web2.0 eindelijk rendabel te worden?
'Alle web2.0 websites hebben gefaald bij het aantonen van een verdienmodel', dat is een uitspraak die je vaak hoort uit de mond van critici, geregeld voortbordurend op de visie van Andrew Keen (die ik morgen al...