Leestijd: ca. 3 minuten

Dat steeds meer mensen Twitter gaan gebruiken hoef ik niemand meer te vertellen. Waar zou je Twitter niet gebruiken? Veel mensen zijn een dag actief en komen vervolgens niet meer terug. Verwacht in eerste instantie niet te veel, maar op een gegeven moment wordt het tijd om doelen te stellen en te profiteren. Of kan dat niet?

Ik zie Twitter als een snel communicatiemiddel, als extensie van je website, maar ook als een conversie. Stel je hebt een chatbox op je website, waarom gebruik je daarvoor geen Twitter? Stel je hebt een Skype of call me back tooltje, waarom gebruik je daarvoor geen Twitter? Als iemand die jou toevoegt (volgt), kan dat weer leuke kansen creëren. Hoe denk je dat ik Sjef en Vincent van Bijgespijkerd ken?

Op een website probeer je bezoekers te veranderen naar potentiële klanten (de uiteindelijke conversie) en Twitter kan je daarbij helpen. Ik zie het als meerdere soorten conversies.

  • Vanuit Twitter bezoekers naar je website brengen.
  • Vanuit je website bezoekers naar je Twitter brengen.
  • Vanuit Twitter contact hebben met bezoekers.

Vanuit Twitter
Door tweets te plaatsen met daarin en url, kun je conversies generen naar je website, mail of anders. Je kunt hierin creatief zijn, zo kun je ook verwijzen naar Linkedin profiel. Deze conversies leveren natuurlijk niet direct klanten op, maar het is een manier om klanten aan je te binden.
Het gaat natuurlijk verder dan alleen een link in een bericht.

  • Conversie vanuit je berichten naar je website, mail of telefoonnummer
  • Conversie vanuit je profielinformatie naar je website, mail of telefoonnummer
  • Conversie vanuit je achtergrondafbeelding naar je website, mail of telefoonnummer

Naar Twitter
Dienstverlenende bedrijven moet het hebben van het contactmoment. Twitter is zo’n contactmoment, wat de eerste stap kan zijn naar een echt contactmoment (conversie!). Het voordeel is dat je elkaar al leert kennen. Daarbij moet je denken aan.

  • Je voorziet je volgers van hulp, advies, tips, wat vervolgens weer kan leiden naar een opdracht.
  • Je connect via Twitter en vervolgens maak je een afspraak maken in real life.
  • Infomeren over jezelf of je bedrijf (net als wat je doet in een nieuwsbrief).

Sociale aspect
Het is wel belangrijk dat je Twitter niet als een money maker gaat zien, want dan zul je er geen voordeel uit halen. Je zult jezelf moeten zijn en gewoon met mensen moeten praten (zoals met mij). Pas dan zullen mensen converteren naar je website, inschrijven voor je nieuwsbrief en een potentiële klant worden.

Wordt daarom niet ongeduldig als niet iedereen vanuit Twitter naar je website gaat. Je hebt namelijk ook nog een personal brand, je naam of je organisatie. Wanneer men daar interactie mee heeft wordt het onbewust opgeslagen en waar dat allemaal toe leidt?

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.