Leestijd: ca. 2 minuten

Bijna 3 jaar geleden begon ik samen met Pondres de afdeling Pondres Social Marketing, van waaruit we advies gaven aan bedrijven op het vlak van social media. Eind 2010 lanceerde we ons eerst marktonderzoek, onder de naam #SMO_2011. Inmiddels is dit jaarlijks terugkerende onderzoek al een begrip, en ook na mijn vertrek naar DailyDialogues wordt de traditie doorgepakt.

Inmiddels zijn we alweer toe aan #SMO_13! Hoe staan de Nederlandse bedrijven ervoor met betrekking tot de inzet van social media en wat kunnen we het komend jaar verwachten? Dat is de voornaamste vraag die gesteld wordt.

Om de kwaliteit te waarborgen is wederom het online onderzoeksbureau MWM2 aangehaakt. Het onderzoek geeft o.a. antwoord op de volgende vragen:

  • Waarom wordt er wel of geen social media ingezet?
  • Welke social media kanalen zijn ingezet in 2012?
  • En welke verwacht men in te zetten in 2013?
  • Met welke frequentie zijn bedrijven actief op de sociale media?
  • Wat zijn de doeleinden van de social media inzet?
  • Op basis van welke metrics meet men de resultaten?

Dit onderzoek wordt onder diverse branches uitgevoerd om een compleet beeld te krijgen van de ontwikkelingen. De social media markt heeft enorm behoefte aan data en onderzoek, om te zorgen dat het draagvlak binnen bedrijven groter wordt.Werk dus mee en vul het onderzoek in voor je eigen bedrijf of werkgever!

Klik snel door naar de enquête: http://net.mwm2.nl/go.aspx?vp=9F8D3132-2615-465A-A91D-BD613E7B484F

 

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.