Leestijd: ca. 3 minuten

TNT Post biedt vanaf nu haar zakelijke klanten de mogelijkheid om een tweedimensionale barcode toe te voegen aan direct mails, zodat consumenten zelf via hun mobiele telefoon meer informatie van een product of dienst kunnen opvragen. TNT Post voegt hiermee een digitaal kanaal toe aan direct mail waardoor de mogelijkheid tot interactie tussen de adverteerder en de consument verder wordt versterkt.

Wat zijn QR codes?

QR codeEen QR-code (Quick Response) is een twee-dimensionale streepjescode die uitgelezen kan worden door een mobiele telefoon. De gebruiker richt zijn cameratelefoon op de QR-code, en neemt hiervan een foto. De code wordt door een QR-lezer in de telefoon omgezet in een URL, telefoonnummer of tekst.Bron: Wikipedia

Zakelijke klanten van TNT Post kunnen de Mobile Quick Response Code (QR) toevoegen aan geadresseerd reclamedrukwerk. Ontvangers van deze direct mail kunnen met een camera in een mobiele telefoon de QR code scannen en worden via de mobiele internetverbinding automatisch geleid naar een gepersonaliseerde webpagina met bijvoorbeeld extra productinformatie, een kortingscoupon of een videofilm. Op deze manier verkrijgt de consument snel en gemakkelijk aanvullende informatie en kan bijvoorbeeld direct worden gereageerd op een aanbieding door online een ingevulde kortingscoupon terug te sturen naar de adverteerder.

QR codes in de praktijk, een voorbeeld

Deze innovatieve mobiele telefoontoepassing is ontwikkeld in samenwerking met One Shoe mobile, een allround mobile marketing bureau die de QR code introduceerde in Nederland.

Steeds meer mobiele telefoons beschikken over de software om de codes te scannen. Dit concept geeft de doelgroep van adverteerders meer persoonlijke aandacht en het genereert direct respons. Daarvoor hoeft de potentiële klant dus niet altijd thuis achter een laptop of pc te zitten: deze nieuwe manier van communiceren is overal en altijd inzetbaar, aldus Ger Jacobs, commercieel directeur TNT Post.

Innovatief

TNT post komt de laatste tijd vaker in het nieuws met nieuwe mobiele toepassingen die het voor de gebruiker een stuk makkelijker maken. Zo lanceerde TNT onlangs een speciale Layar die alle dichtsbijzijnde postkantoren en brievenbussen weergeeft. Steeds meer bedrijven zien dat mobile marketing meer mogelijkheden biedt om hun producten of diensten mee te verkopen.

Over de auteur

Anne Jan geeft advies op het gebied van internet marketing en is afgestudeerd op de Hogeschool Utrecht met de HBO opleiding Digitale Communicatie. Hij is mede-eigenaar van het online marketingbureau Online Boswachters en actief met een aantal projecten zoals Escaperoomsnederland.nl.

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.