Leestijd: ca. 1 minuten

amazonOp een rustige avond waar ik onder andere lees dat de omzet van webwinkels in 2015 verdubbeld zal zijn tot ruim 8 miljard euro (in Nederland) , is er ook ineens een nieuwtje te melden dat met webwinkels te maken heeft. Kort geleden is bekend geworden dat Amazon.com, swerelds bekendste webwinkel, Zappos overneemt. Zappos is een webwinkel voor schoenen, en wordt door Amazon overgenomen voor 807 miljoen dollar aan Amazon aandelen, en 40 miljoen dollar cash.

Hiermee wordt Amazon in een klap dus nog veel groter dan dat het al was. De filisofie achter de aankoop heeft volgens oprichter Jeff Bezos vooral te maken met de klantgerichtheid van Zappos, waar Amazon veel aan kan gaan hebben. Dergelijke grote overnames zetten de wereld echter wel aan het denken: Krijgen we ook binnen de grotere webwinkels een reeks van overnames, zoals we dat eerder op internet al zagen?

Hieronder het interview waarin Bezos aangeeft waarom Zappos is overgenomen:

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.