Leestijd: ca. 3 minuten

Vandaag vindt in Utrecht bij Media Plaza het Social Media Congres plaats. Als blogger van Bijgespijkerd heb ik een vrijkaart gekregen om de dag middels diverse blogs online weer te geven. Met dit doel zal ik vandaag dan ook enkele van de lezingen live gaan bloggen, zoals Vincent en ik dat enkele weken geleden ook al bij de Social Strategy Talk met succes deden.

Gisteren heb ik al een planning gemaakt van de sprekers die me het meest interessant lijken. Bij deze wil ik de lijst waarover ik wil gaan bloggen alvast voor jullie beschikbaar maken. Of al deze onderdelen werkelijk door mij zullen worden beschreven hangt af van de middelen die aanwezig zijn, en de tijd die ik heb. gezien de intensiteit van het livebloggen zal ik helaas niet elke lezing live kunnen bloggen.

10:00 – 10:45 The curious case of sociality
De vraag “waarom vertonen mensen sociaal gedrag op internet” is eenvoudig te beantwoorden. Mensen zijn immers van nature sociaal, of dat nu online is of niet. Maar waarom zijn er dan zoveel ingedutte (of nooit ontwaakte) fora of sociale netwerksites? Enkele sprekers van de Amsterdam Business School zullen proberen antwoorden te verschaffen.

11:15 – 12:00 Blogging your business
Waarom en hoe moet je bloggen voor je bedrijf? Wat zijn de voordelen, de uitdagingen en hoe maak je het een succes? Op al deze vragen zal Chris Garret in gaan. Chris is een grote naam als het op bloggen aankomt, en ik ben dan ook erg benieuwd of hij me nog iets weet te leren.

13:45 – 14:30 Parellelsessie deel 1: Social media & analytics
Ik heb besloten de sessie van Joost de Valk te gaan volgen, aangezien deze nadrukkelijk in gaat op het meten van social media. Aangezien dit een onderwerp is dat op Bijgespijkerd al meerdere keren ter sprake is geworden, zal dit een goede aanvulling zijn voor het blog.

15.45 – 16.30 Best practices in communities
Aan de hand van ‘best practices’ en interviews met hoofdrolspelers van succesvolle communities krijgt u te zien hoe organisaties en bedrijven de kracht van het publiek kunnen gebruiken bij productontwikkeling, marketing, verkoop, kennisdeling en klantenbinding. Met aandacht voor succesvolle sites als Iens, Marketingfacts, Viva en iPhoneclub. De lezing zal gegeven worden door ex VPRO man Erwin Blom.

16.30 – 17.15 Handvatten voor social media vandaag en morgen
Praktische tips over hoe morgen te starten met de juiste stappen op social media-gebied en wat levert u nu direct ROI op? Daar zal Chris Brogan ons antwoord op gaan geven. Chris is oprichter van Chrisbrogan.com, een leidend wereldwijd blog, en is een echte veteraan op social media gebied.

Zo….dan weten jullie in ieder geval al wat je kunt verwachten. Ik denk dat er erg veel interessante sprekers tussen zitten, en verwacht dan ook een interessante leerzame dag.

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

3 reacties

  1. Sjef Kerkhofs

    @Ton, klopt, maar Chris Brogan vertelde een verhaal waar weinig nieuws in naar voren kwam ten opzichte van de rest van de dag. Het was inderdaad een echt afsluitend praatje. Enorm inspirerend, doch vooral een ‘leuk verhaaltje’

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.