Leestijd: ca. 3 minuten

Vandaag was de eerste bijeenkomst van Marketing Pioneers, een initiatief van het Multiscope van John Kivits. Marketing Pioneers is voor marketeers die graag voorop lopen. Voor mensen die graag hun hoofd boven het maaiveld uitsteken en de ambitie hebben om te excelleren in hun vak. ‘Revolutie’ en pionieren waren het centrale thema van dit eerste evenement. Natuurlijk moesten we als toekomstig Bijgespijkerdredacteuren aanwezig zijn op dit evenement. Gelukkig hebben we gebruik kunnen maken van de 10 free tickets die John via Twitter heeft weggegeven 😉

Aangekomen op de schitterende Keizersgracht te Amsterdam was er de eerste kennismaken met Anne Jan Roeleveld (eindelijk), na hem eerder op diverse andere evenementen net te hebben gemist. Anne Jan wordt een van de bloggers van Bijgespijkerd, dus het was goed hem te spreken.

Rond 13:00 begon het programma waarbij wij vooraf toch wel licht onze twijfel hadden. Er werd namelijk gestart met 6 ‘elevator pitches’ die alleen een pep talk van 12 minuten mochten houden. Vooraf leek het ons wat lang om naar 6 persoonlijke verkooppraatjes te moeten luisteren, en het bleek ook wel erg lang te zijn. Wellicht is dit een verbeterpuntje voor de toekomst, maar vooraf was al aangekondigd dat het ook voor de organisatie een echt experiment was.

Na deze lange zit, kwam Raimo van der Klein een presentatie geven over mobiel internet en mobiele services. Een interessant verhaal van een man met passie, die het ook nog eens prima weet te vertellen. Na nog een presentatie van iLocal te hebben gehoord….die toch vooral maar duidelijk probeerde te maken waarom ze zo succesvol zijn, werd de avond afgesloten met een Amerikaanse topper in de persoon van Jackie Huba. Haar presentatie over de customer die in control is, en de bedrijven die daarop reageren was interessant, maar toch ook een opsomming van reeds bekende cases uit het verleden, waaronder Dell en Obama.

Al met al blijven we met lichte twijfelgevoelens achter na het bezoek aan de eerste Marketing Pioneers bijeenkomst. De opzet en missie zijn prima, maar wellicht had iets meer nadruk kunnen liggen op aansprekende presentatoren, en hadden de blokken wat korter kunnen zijn. Het initiatief is echter erg goed, dus het zal wel goed gaan komen.

Marketing Pioneers

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.