Onderzoek: status social media en management modellen

Categorie: Bijgespijkerd - Auteur: Sjef Kerkhofs

Voor alles is tegenwoordig wel een model te gebruiken, voor leiderschap, communicatie en zo dus ook voor het organiseren en managen van social media. Maar zijn deze modellen van nu nog wel geschikt voor het organiseren en managen van social media?

Dit is een gastpost van Bastiaan Neurink, zie voor profiel onderaan.

Voor mijn onderzoek bij Universiteit Twente doe ik in samenwerking met DailyDialogues onderzoek naar de status van de huidige social media en management modellen. In dit onderzoek laten we privacygevoelige onderwerpen achterwege en gaat het puur om de social media informatie.

Het doel van dit onderzoek is om te achterhalen of de huidige social media (management) modellen wel voldoen aan de eisen om social media te organiseren en managen. Denk hierbij aan modellen als bijvoorbeeld PRINCE2 van Office of Government Commerce (OGC) of Social Organizing Model van Altimeter Group.

Dit onderzoek willen we graag afnemen bij de social media managers, online marketeers en anderen die dagelijks te maken hebben met of verantwoordelijk zijn voor deze nieuwe media.

Help mee aan dit onderzoek en vul de enquête in, het kost u maar ongeveer 5 tot 10 minuten van uw tijd.

Dit is een gastpost van Bastiaan Neurink.

Bastiaan is Social Media Manager bij DailyDialogues (twitter: @DailyDialogues), student communicatie aan de Universiteit Twente en blogger bij Frankwatching.

Deel deze post met je netwerk!
Both comments and pings are currently closed.

3 reacties op dit artikel

  1. Peter van Loevezijn

    Hoi Sebastiaan,

    Ik snap het niet helemaal. Je hebt het over de huidige social media (management) modellen en of die voldoen voor het organiseren van social media. Maar je noemt vervolgens als voorbeeld Prince2, een projectmanagementmodel. Bedoel je niet te zeggen: kun je generieke managementmodellen (projecten, leiderschap, veranderen etc.) wel gebruiken om social media te managen? Dat zou ik een concretere onderzoeksvraag vinden.

    Groet,

    Peter

  2. Bastiaan Neurink

    Hoi Peter,

    Het gaat bij het onderzoek om de management en social media modellen. Dus eigenlijk meer dan alleen de managementmodellen. Dit is onderzoek 1 om te achterhalen wat de meest gebruikte modellen zijn bij bedrijven voor het organiseren en managen van social media. Na dit onderzoek kan er gestart worden met het vervolg onderzoek dat weer dieper ingaat op de meest gebruikte modellen. Hopelijk geeft dit een antwoord op je vraag.

    Groeten,
    Bastiaan

  3. Peter van Loevezijn

    Hoi Bastiaan,

    Ik snap het. Dank je voor je toelichting.

    Groet,

    Peter