Leestijd: ca. 4 minuten

Er is een overvloed aan content online. Per minuut wordt meer dan 80 uur aan film op Youtube geplaatst bijvoorbeeld. En dan is dat maar 1 item, als we dan ook alle blogs en overige informatie aanschouwen dan neemt de hoeveelheid beschikbare informatie alleen maar toe. Het materiaal van Socionomics dat te zien is via Youtube meldt ons elk kwartaal met een film de laatste cijfers en ontwikkelingen.

Het optimaliseren van de content zodat je betere resultaten hebt is een vraagstuk op zich in het geweld van de hoeveelheid ervan die wordt ontwikkeld. Manage jouw content op de juiste manier en je haalt er meer resultaat uit.

 

Zorg dat je informatie over de gebruikers verzamelt

Real-time marketing is volgen van die mensen die in contact zijn met je op juist het moment dat het contact ook plaats vindt. Daarnaast moet je ook op de hoogte blijven van content die wordt aangeboden. Maar ook je eigen content in een cross mediale strategie gieten en meten wat de effecten zijn maar ook wie die effecten veroorzaken.

  • content genereert traffic
  • content genereert conversie en acquisitie
  • met content kun je beter inspelen op specifieke behoeften
  • Dat betekent wel dat je dit soort data voor je eigen content moet meten en monitoren.

 

Bereik de juiste mensen met de juiste content

Zorg ervoor dat je die content verspreid die nodig is om de (potentiële) klant naar de volgende stap in de customer journey te trekken. Uiteindelijk moet dat dan leiden tot de betere conversie.

  • zorg voor de juiste keywords
  • denk vanuit persona’s
  • behandel de journey vanuit de TTL benadering (through the line)
  • zorg voor een goede zoekstrategie
  • experimenteer met de diverse stappen

 

Visualiseer de content

Content kun je afwisselen met afbeeldingen. Een plaatje zegt soms meer dan 1000 woorden.

  • meer dan 40% van de mensen reageert eerder op afbeeldingen
  • engagement vergroten via visuele content
  • content met afbeeldingen krijgen meer views

 

M2M content

B2B of B2C, het blijft “raken van mensen”. De persoonlijke interactie staat centraal. Verhaallijnen en storytelling zorgen voor het succes. Denk menselijk in plaats van uit het product. Emotie gedreven marketing levert meer effect op dan reclame.

 

Lever de content overal

Zorg dat je daar bent waar je (potentiële) klant ook is. Cross media strategie is de wijze waarop je de content optimaal kunt afleveren. Alleen zijn we met zoveel mensen in zoveel media dat je moet kiezen. Ook hoef je niet overal het gehele verhaal te vertellen.

  • ruim 70% van de mensen geeft de voorkeur aan cross mediale geïntegreerde campagnes
  • we maken gemiddeld gebruik van minimaal 6 kanalen voordat we kopen

 

Het produceren van content is een vraag op zich die we over het algemeen uiteindelijk wel oplossen. Het distribueren van content op een effectieve manier is een vraag op zich waar we te snel overheen stappen. Het hebben van content op zich levert geen succes op. Het ervoor zorgen dat juiste content op het juiste moment bij de juiste klant komt is de crux van het succes.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.