Leestijd: ca. 2 minuten

T-Mobile is DE telecomaanbieder die de klant serieus neemt….zeggen ze. Ze investeren al tijden flink in klantenservice, getuige de erg uitgebreide telefooncentrales. In april 2008 kregen ze er zelfs een ITO-certificaat voor…dat geeft het nodige vertrouwen, toch?

Welnu, sinds ik in januari ben overgegaan van Orange naar T-Mobile, gebeurd het me regelmatig dat mensen die me bellen de boodschap ‘onbestaand nummer’ krijgen. Natuurlijk niet zo mooi als je een bedrijf te onderhouden hebt en regelmatig gebeld wordt.

Om dit op te lossen besloot ik van de week te bellen met T-Mobile. En jawel hoor, binnen enkele seconden werd de telefoon opgenomen door een zeer vriendelijke dame, die me de indruk gaf serieus haar best te willen doen om me te helpen. Mijn eerste indruk: T-Mobile gaat haar naam waarmaken, cool!. De dame in kwestie had echter geen oplossing en verbond me door met iemand van een andere afdeling.

Deze man was al een stuk minder aangenaam. Ten eerste beweerde hij dat wat ik verklaarde simpelweg niet mogelijk was, uuuuh…alsof ik niks beters te doen heb dan T-Mobile bellen zonder reden. Daarna vervolgde hij met de legendarische uitspraak ‘dit zal wel weer een van die uitzonderingen zijn’ om vervolgens niet met een oplossing te kunnen komen. Nou vooruit….ik kan daar (en dan ben ik toch best welwillend lijkt me) nog wel mee leven. Helaas werd het er niet beter op. De man sluit het gesprek af met de melding dat hij gaat spreken met mensen van de technische afdeling, en me dan later op de dag gaat terugbellen.

Jullie voelen de bui al hangen natuurlijk………deze jongen is niet meer gebeld sinds dat telefoontje! Conclusie, de veelgeprezen T-Mobile klantenservice is wat mij betreft de ‘Afgezaagd’ van deze week waardig!

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

18 reacties

  1. Thomas Dral

    Je bent niet de enigste met problemen bij T-mobile @MartijnSnels heeft ook al grote problemen met T-mobile. Dit is nog maar het begin ben ik bang…
    Gr Thomas

    Beantwoorden
  2. SjoerdB

    Heb ook vaker met ze aan de tel gehangen..had ik elke keer net zo goed niet kunnen doen, want werd keer op keer door verwezen naar de winkel.

    Beantwoorden
  3. Robert van Veen

    Het probleem met T-Mobile is dat zij één klant niet al te serieus nemen. Wat is nu de mening/klacht van één klant op duizenden!? Pas als Kassa contact opneemt zal er serieus op de klacht ingegaan worden.
    Hier ligt dus al een grote fout! T-Mobile moeten hameren op klantenservice/klachtenafhandeling, elk gesprek moet professioneel behandeld en afgewerkt worden.
    Ik heb een halfjaar in Duitsland gewoond. Daar zat ik bij Vodafone en heb ik regelmatig naar hen gebeld met vragen en onduidelijkheden. Toen werd ik altijd serieus genomen en zijn mijn vragen meer dan behoren beantwoord, zo moet elke provider met haar klanten omgaan!

    Beantwoorden
  4. Remco Janssen

    Typisch. De klantvriendelijkheid van welke telecomaanbieder dan ook fluctueert, da’s een bekend gegeven – zeg ik op gevoel. Eerst in de groeifase is het bar en boos, vervolgens komt de hertselfase waarin ze uitblinken, vervolgens treedt verval in.

    Sowieso laatste tijd zeer vaak dat middenin gesprek opeens de verbinding wegvalt. Met T-mobile. Bellen naar cc doe ik niet meer, hun klantenservice weet doorgaans van toeten nog blazen.

    Waar blijft trouwens de reactie van hun webcareteam? Of heeft T-mobile dat niet?

    Beantwoorden
  5. Martijn A.C. Snels

    Het Webcare team functioneert niet. Ze hebben het volgens mijn contactpersoon wel. Gek genoeg hebben ze nog nooit contact opgenomen met mij ivm. mijn artikel op mijn site. Gek genoeg heeft Apple dit al wél enkele keren gedaan toen ik problemen had met mijn MacBook Pro en nog wat problemen rondom onze developers account.

    Beantwoorden
  6. Remco Janssen

    @myself: Toeten NOCH blazen.

    Tja, en het is zooo simpel, beetje webcaren… Google ook maar eens T-mobile+klantenservice. Na de gebruikelijke hits, “T-mobile klantenservice is heel slecht” en “T-mobile klantenservice stinkt”. Zegt alles. En daarna de melding van het ITO-certificaat. Nou, die kan op deze manier zo de prullenmand in.

    Apple staat bekend om z’n webcare, sowieso om zijn klanten-PR in de online hemisfeer. Apple is denk ik als de dood dat zijn knuffelrol in media en bij creatievelingen verloren gaat aan gebrek aan scherpte. En gelijk heeft men.

    Beantwoorden
  7. karin plijter

    hierbij wil ik graag uiten over t-mobile heb me over laten zetten van orange naar t-mobile zou mijn beltegoed meenemen maar het opvragen daar van is 0,0 ze hebben het steeds over werkzaamheden vraag me af of ik het aan heb gedaan om me over te laten zetten!!!!!!!

    Beantwoorden
  8. Patricia

    De T-mobile klantenservice kun je beter T-mobile klachtenservice noemen!! Personeelsbeleid sucks, nemen mensen aan die niet op een klantenservice horen. Had een nieuw toestel, 3 x een nieuwe gekregen omdat deze niet werkte, daarna 8 dagen om en weg service, na 3 klachtenbrieven, 100 telefoontjes en 10x langs de shop te zijn geweest nu eindelijk mijn verlenging die ze laten ontbinden. Had 2 abonnementen maar dankzij de geweldige klantenservice heb ik beiden nu onder gebracht bij de Concurrent. Ik zou zeggen T-Mobile, goed beleid, zo houd je weinig goede en trouw betalende klanten over!!!

    Beantwoorden
  9. kees

    Het is zo verdomd jammer.
    Orange was een zeer goed bedrijf en dus telecom aanbieder.
    Nooit problemen of storing in en op het netwerk.
    Echt heel jammer dat kleine goed draaiende bedrijfjes gelijk weer worden opgekocht door slecht presterende bedrijven, die groot zijn en macht hebben.Maar totaal geen service bieden, voor moeilijkheden met je verbinding of toestel.

    Beantwoorden
  10. baasbraal

    Nou, ik heb ook een heel vervelend akkefietje aan de hand met t-mobile. Ik heb het net uitgebreid uitgelegd in mijn blog : http://baasbraal.wordpress.com/t-mobile:Vertrouw ze niet! van 20 april 2010
    Het komt er op neer dat ZIJ een fout hebben gemaakt en MIJ bij het BKR in Tiel hebben aangemeld, terwijl ik gewoon betaald had. Uit een ander verhaal (ik verwijs er naar in mijn blog) begrijp ik dat het geen dommigheid, slordigheid is, maar gewoon beleid, opzet, kwade wil!! Ik ga de zaak aanhangig maken bij de geschilencommissie van de BKR, zijn ze helemaal gek geworden?

    Beantwoorden
  11. Anti t-mobile

    Ongeloofelijke slechte klantenservice. Medewerkers die met je in discussie gaan en die zich – wanneer je moet lachen om hun ongeloofelijke domheid (want wat kun je anders) – afvragen: Waarom je lacht?
    Omdat huilen misschien beter op zijn plaats is? ARGH! Van klantenservice hebben die sukkels bij t-mobile geen kaas gegeten! Eerste les in klantenservice: heeft een klant een klacht, luister, toon respect, toon evt. medeleven en wat je ook doet, ga er absoluut niet tegenin!

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.